سرویس: سیاسی
کد خبر: 66384
|
12:31 - 1403/05/05
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

روایت‌هایی از عملیات مرصاد

روایت‌هایی از عملیات مرصاد
بیان عملیات مرصاد و شکسته‌شدن توطئه منافقین لازم و ضروری است تا دنیا بداند که بر سر دشمنان انقلاب اسلامی چه خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران همواره مقاطعی وجود داشته که دشمنان خودشان را به پیروزی نزدیک می‌دیدند؛ اما به هدف شوم خود نرسیدند و این موارد شاید بارها اتفاق افتاده و یکی از این موارد عملیات مرصاد است.

 منافقین قصد داشتند تا با انجام عملیاتی ایران اسلامی را تصرف کرده و از این طریق به اهداف شوم خودشان برسند به همین دلیل روی عملیات فروغ جاویدان حساب ویژه‌ای بازکرده بودند به همین دلیل از تجهیزات زیادی استفاده کرده بودند؛ ولی عملیات مرصاد برای آن‌ها درس عبرتی شد برای نسل‌های آینده تا بدانند بر سر دشمنان ایران اسلامی چه خواهد آمد.

 عملیات مرصاد هیمنه پوشالی دشمنان را به همین ریخت به همین دلیل بیان اهمیت این عملیات لازم و ضروری است و باید به گوش نسل‌های آینده برسد؛  بیان عملیات مرصاد و شکسته‌شدن توطئه منافقین لازم و ضروری است تا دنیا بداند که بر سر دشمنان انقلاب اسلامی چه خواهد آمد.

 ناگفته‌های جنایت منافقین باید برای مردم تشریح شود

 علی عزیزی جانباز، رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: اگر در مورد تشکیل سازمان منافقین یا همان مجاهدین خلق گفتگویی داشته باشیم از بدو تأسیس این سازمان بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ و ساقط شدن دولت مصدق و فشارهای که از طرف حکام شاهنشاهی بر جامعه ما وارد شد این سازمان به‌وسیله ۵ نفر از نیروهای روشنفکر جبهه آزادی با ایدئولوژی اسلامی تشکیل شد. بعد از مدتی سازمان از مسیر خود منحرف شد و ایدئولوژی یا عقیدتی سیاسی کمونیست را وارد سیستم سازمان نمودند، همین امر باعث جدایی شدن هسته اولیه سازمان از آن شد. این سازمان باهدف اعتقادی نمودن ایدئولوژی اسلامی و کمونیستی مبارزات مسلحانه را با رژیم شاه شروع کرد. در دهه پنجاه توسط ساواک شناسایی و اکثر کادرهای سازمان دستگیر و اعدام شدند به‌جز چند نفر به نام‌های مسعود رجوی، موسی خیابانی و مریم ارزان لو که بعدها به رجوی تغییر فامیلی داد.

 وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب سر ناسازگاری را با نظام نوپای جمهوری اسلامی گذاشتند و ایرادات آنها بر قانون اساسی بخصوص اصل و ولایت‌فقیه آشکار شد و همین امر مانع شرکت مسعود رجوی در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۵۹ شد، بعدازاین قضایا جنگ تحمیلی ایران و عراق شروع شد و سازمان اعلام جنگ مسلحانه نمود جنایت‌هایی که اینها در حق مردم ایران مرتکب شدند بی‌سابقه بود قریب هفده هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند، اینجانب راوی قضیه شاهد درگیری‌های گوناگون با این گروهک در کردستان و مرزهای ایران بوده‌ام.

 عزیزی تصریح کرد: بعد از فرار مسعود رجوی به پاریس در سال ۶۵ که من خودم در عراق اسیر بودم شاهد آمدن مسعود رجوی و رفتن او پیش صدام با خواری و ذلت و درخواست جنگ مسلحانه شدید علیه رزمندگان ایران بودم و اینها جای گروه‌های گوش بر یا واژه عربی فورسان به معنی قهرمانان گرفتند درصورتی‌که خائنین و رانده‌شدگان ژاندارمری قدیم و بیشتر اهل هورامانات و از ایل قلخان و گوران بودند و سازمان منافقین جای آنها را گرفتند که در فروردین و خرداد سال ۶۷ حملاتی را بر علیه رزمندگان ما شروع کردند یکی از آنها چلچراغ در منطقه مهران بود که متأسفانه باتوجه‌به تسلط آنان به زبان فارسی و شناختی که در منطقه داشتند خسارات فراوانی به نیروهای ما بخصوص نیروی زمینی وارد نمودند که من خودم شاهد اسرای زیادی در نیروی زمینی بودم و همین امر باعث سقوط مهران تا مدتی شد و یک حمله دیگر در منطقه چیلات و دهلران و روستاهای اطراف آن داشتند آنجا هم خساراتی به نیروهای ما وارد آمد. خیانت این جانیان تا بعد از آتش‌بس نیز ادامه داشت و صدام حسین اینها را مجهز به سلاح‌های روز نمود و فراخوان مهمی در سراسر دنیا با هواداری آمریکا و اروپا اعلام نمودند و وارد ایران شدند و باتوجه‌به ضعف نیروهای ما در آن زمان شهرهای ما را یکی پس از دیگری از سرپل ذهاب گرفته تا کرند غرب اسلام‌آباد به تصرف خود درآوردند و به قتل و عام مردم بی‌گناه پرداختند و تا منطقه چهارزبر یا مرصاد پیش رفتند که یکی از روحانیون عقیدتی سیاسی زنده مانده از حملات آنان، فرمانده گردان تویسرکان به اسم آقامیرزا محمد سلوکی را باخبر نمود که سازمان منافقین در حال پیشروی هستند و فرمانده دلاور ما با وجود قطعی هر دو پا در منطقه مرصاد یک خاکریز زد و ۲۴ ساعت آنها را متوقف نمود و تلفات و خسارات زیادی به آنها وارد نمود تا اینکه سپهبد دلاور ما صیاد شیرازی وارد عمل شد و مرصاد را جهنم منافقین قرارداد و به‌جز تعداد معدودی همه را به درک واصل کرد.

 عملیات مرصاد روز شکسته‌شدن هیمنه پوشالی استکبار بود

 حجت‌الاسلام احمد امرایی امام جمعه دره‌شهر در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در سوم مردادماه سال ۱۳۶۷ و تنها چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی ایران، منافقین با طراحی عملیاتی خیانت‌بار موسوم به «فروغ جاویدان» با شعار از «مهران تا تهران» با هماهنگی و حمایت صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای رژیم بعثی عراق، در پی نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی برآمدند.

 وی اظهار کرد: اما رزمندگان با عملیاتی به نام «مرصاد» در روز پنجم مردادماه هیمنه پوشالی و نقشه‌های شوم دشمنان را درهم شکستند و هم‌زمان وجود خائنانه منافقین از کشور پاک‌سازی شد.

 امرایی در ادامه گفت: منافقین یکی از سازمان‌های تروریستی هست که مردان وزنان بی‌گناه در مناطق مختلف کشور قتل و عام کرده که باید باقی‌مانده‌های آن مجازات شوند نه اینکه مورد حمایت قرار بگیرند.

 امام‌جمعه دره‌شهر خاطرنشان کرد: این نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری آمریکایی‌ها و همدستانش هست که از سازمان‌هایی حمایت می‌کنند که مردم را به خاک و خون کشیده‌اند.

 وی بیان داشت: در عملیات مرصاد خسارت‌های فراوانی به منافقین وارد شد که حدود ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از نیروهای مجاهد خلق کشته شدند که امیدواریم باقی‌مانده‌های آن هم مجازات شوند.

 امرایی عنوان کرد: در عملیات مرصاد با همراهی ارتش و سپاه و فرماندهی شهید صیاد شیرازی برای مقابله با خیانت منافقین و مزدوران استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده در خطوط جبهه میانی جنگ در دو مرحله منافقین و توجهاتشان درهم کوبیده شده و نقشه‌های شوم استکبار جهانی بازهم باطل شد.

 امام‌جمعه دره‌شهر تصریح کرد: اتحاد و همدلی مردم در سایه ولایت رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی است که تا امروز نقشه‌های خیانت بار دشمنان نظام جمهوری اسلامی به سرکردگی آمریکا را با شکست مواجه کرده و حتی آمریکا در حال نابودی و افول است.

سرنوشت منافقین درس عبرت برای دشمنان انقلاب اسلامی است

 حجت‌الاسلام محسن سعیدی گلپایگانی نماینده سابق مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان، توسط سازمان ضدانسانی مجاهدین خلق برنامه‌ریزی شد، پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و پایان جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷ منافقین فرصت‌طلب به خیال خود سوءاستفاده از شرایط زمانی اقدام به راه‌انداختن یک جنگ روانی و فیزیکی نمودند. فرماندهی نیروهای جمهوری اسلامی ایران در این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی و فرماندهی مجاهدین خلق در این ماجرا مسعود رجوی بود.

 وی افزود: پس از چند روز درگیری شدید در محور سرپل ذهاب تا ماهیدشت در پایان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر سازمان مجاهدین خلق با حضور مقتدرانه بسیجیان و رهروان شهدا پیروز شدند.

 گلپایگانی خاطرنشان کرد: اشاره به گذر تاریخی اقدامات مذبوحانه منافقین می‌بینیم همواره در شرایط انزوای کامل سیاسی، اجتماعی، و در حبس مدرن به‌دور از امکانات و شرایط انسانی به بقای ابتر خود ادامه می‌دهند و  در جهات مختلف از قبیل روابط‌عمومی و سازمانی در بن‌بست تفکری و مقبولیت عمومی و حتی منطقه‌ای قرار گرفته است.

 نماینده سابق مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تشکیلات بی‌مفهوم و گریزان مجامع انسانی و اسلامی و آزادی‌خواه جهان از مسیرهای بی‌معنی این گروهک تروریستی باعث سردرگمی مغفولین، از راه انتخاب شده، اقدام به خودکشی و یا افسردگی‌های روانی شده است.

 وی بیان داشت: درس اول در مورد جریان منقضی شده این گمشدگان در دنیای واهی خود برای جهانیان مخابره این پیغام است و دستاوردهای این جریانات سیاسی ضدانقلاب، برای ما، اتحاد، همدلی، ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ قرآنی و حدیث عفت و پاک‌دامن و حجاب است.

 گلپایگانی تصریح کرد: دوم، این است افتخارآفرینان عرصه‌های شهادت در هر زمان و مکان می‌توانند برای تأدیب این افراد خودفروخته و پست‌فطرت با شدیدترین اقدامات آن‌چنان درسی بدهند که برای همیشه فراموش نکنند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد