سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67051
|
14:22 - 1403/06/17
نسخه چاپی

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان خبر داد:

پلمب 4 مرکز پزشکی متخلف در هلیلان

پلمب 4 مرکز پزشکی متخلف در هلیلان
مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان از پلمب چهار مرکز پزشکی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، مطابق ماده ۳ اصلاحی قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحی ۱۳۷۹ آن، هر دو مبحث اشتغال و تأسیس مرکز پزشکی بدون پروانه، جرائم پزشکی بوده و پیگرد قانونی دارد.

قطعاً فعالیت بدون مجوز در حوزه سلامت و انجام خدمات پزشکی بدون مجوز بازی با سلامت مردم است و اگر کسی در این حوزه فعالیت کند قطعاً مرتکب خلاف شده و باید با او مطابق قوانین برخورد شود. 

علی جلیلیان مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: پیرو گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت‌های غیرمجاز برخی مطب‌ها، آرایشگاه‌ها و مراکز ترک اعتیاد در سطح شهرستان (ارائه خدمات لیزر و...) و همچنین پذیرش و ارائه خدمات به صورت آزاد و غیربیمه‌ای به علت عدم تمدید پروانه طبابت و مطب، نداشتن مؤسس، مسئول فنی و کادر مجرب و دخالت در امور پزشکی به صورت غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به منظور صیانت از سلامت مردم و جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمان، طی بازدیدهای مستمر و با همکاری نظام‌پزشکی استان ایلام، سازمان‌های نظارتی، دادستانی، اماکن و اداره تعزیرات مجموعاً چهار مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی و لیزر، مطب پزشک عمومی بدون تمدید مجوز مربوطه و مراکز ترک اعتیاد، واحدهای متخلف که فاقد مجوز بودند، شناسایی شده‌اند و از شبکه بهداشت و درمان هلیلان اخطارهای متعددی به متخلفین ارسال شده است که پس از اتمام مهلت رفع نقص روند قانونی و پلمب این مراکز به‌زودی انجام خواهد شد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت: توصیه می‌شود شهروندان گرامی از مراکز دارای مجوزهای قانونی خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند و از مراجعه به افراد یا مراکز فاقد مجوز خودداری نمایند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد