سرویس: اقتصادی
کد خبر: 62853
|
00:16 - 1403/06/24
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

روایتی از مشکلات شهرستان آبدانان

روایتی از مشکلات شهرستان آبدانان
آبدانان در زمینه‌های مختلف به‌خصوص اشتغال نیازمند نگاه ویژه مسئولان و تخصیص اعتبار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، این روزها در هر شهر و روستا که بگردیم متوجه می‌شویم که نیاز داریم به اینکه شهرها و روستاها باتوجه‌به اینکه همواره با افزایش جمعیت بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند نیازمند رسیدگی و توسعه امکانات است.

در واقع این روزها شهرها و روستا نیاز دارند تا به آن‌ها بیشتر رسیدگی شود؛ چون که هر روز امکانات بیشتر می‌شود البته مناطقی هستند که از توسعه عقب‌مانده‌اند.

استان ایلام از جمله استان‌های محروم ایران است؛ اما در ایلام هم شهرستان آبدانان نیازمند توسعه و توجه به زیرساخت‌ها است.

آبدانان محروم است

رضا شاهمرادی از شهروندان آبدانانی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:  آبدانان از جمله شهرستان‌هایی است که چهره‌هایی چون شهید رضایی‌نژاد را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده و نشان داده است که چه استعدادهایی دارد.

وی افزود: آبدانان محروم است و این محرومیت به دلیل عقب‌ماندگی از توسعه امکانات و ایجاد فرصت در زمینه‌های مختلف است.

شاهمرادی تصریح کرد: شهرستان آبدانان می‌تواند باتوجه‌به استعدادهایی که دارد می‌تواند باعث توسعه ایلام شود.

مشکلات شهرستان آبدانان نیازمند رسیدگی مسئولان است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی احمدفداله در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: شاخص عمده مردم شهرستان آبدانان، ولایت‌مداری و جان‌برکف ولایت بودن، است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی مردمان این دیار با جان و مال خودشان از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند.

امام‌جمعه آبدانان اظهار کرد: افتتاح تونل شهرستان آبدانان پروژه ملی و بسیار خوبی است که شهرستان را از بن‌بست خارج می‌کند انتظار داریم تونل طبق قول وعده  داده شده با رفع مشکلات و دغدغه‌های مالی  پیمانکاران در دهه فجر افتتاح شود. 

 

وی بیان داشت: مجوز برای استفاده از فرودگاه آبدانان از دیگر انتظاراتی است که مردم دارند و امیدوارند مرتفع گردد.

حسینی گفت: مشکلات و دغدغه‌های عشایر و کشاورزان آبدانان که بالاترین سهم عشایر استان را دارند، از دیگر مطالبات مردمی است، زمین‌های این منطقه پتانسیل آبی شدن را دارند؛ رودخانه و آب جاری هست؛ اما زمین‌ها دیم هستند! که با ایجاد سدهای خاکی صدها هکتار زمین زیر آب می‌رود که نیازمند توجه مسئولین است.

امام‌جمعه آبدانان بیان داشت: عمده‌ترین مشکلات شهرستان نداشتن زیرساخت‌های اشتغال است که اگر چند پروژه زودبازده در شهرستان ایجاد شود، می‌تواند مشکلات اشتغال شهرستان را تا حدودی مرتفع گردد؛ در آبدانان جایگاه شهرک صنعتی داریم؛ اما هیچ‌گونه شهرکی که فعالیت صنعتی و اشتغالی باشد در آن وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: آبدانان چندین پروژه نیمه‌کاره از جمله کشتارگاه طیور را دارد که با رفع مشکل مالی آن؛ زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم خواهد شد، همچنین کارخانه بازیافت برای شهرداری می‌تواند مشکل بازیافت در شهرستان‌های حوزه جنوب را از بین ببرد و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را نیز فراهم نماید.

وی یادآور شد: زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان آبدانان ضعیف است که این مورد باید موردتوجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مردم آبدانان از لحاظ مالی ضعیف و محروم هستند؛ ولی مردمی سخاوتمند هستند که نیازمند توجه ویژه و تخصیص اعتبار دولت مردمی هستند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد