سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 67047
|
08:45 - 1403/06/17
نسخه چاپی

نحوه پخت کیک را بیشتر بدانیم؛

نحوه پخت کیک شکلاتی اسنیکرز

نحوه پخت کیک شکلاتی اسنیکرز
در این مقاله، با طرز تهیه کیک شکلاتی اسنیکرز آشنا می‌شوید. کیک اسنیکرز یکی از محبوب‌ترین کیک‌های شکلاتی است که با ترکیب بی‌نظیر شکلات، کارامل و بادام‌زمینی، طعمی فوق‌العاده به دست می‌آورد. این کیک نه‌تنها خوشمزه است؛ بلکه تهیه آن نیز بسیار لذت‌بخش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از خواندنی ها، طعم این کیک شکلاتی اسنیکرز درست شبیه آب نبات های مورد علاقه ما است! لایه های کیک شکلاتی مرطوب آن با فراستینگ کره بادام زمینی کرکی و کارامل بادام زمینی خانگی پر شده و سپس کیک با گاناش شکلات شیری پوشانده می شود.

 

مواد لازم برای کیک شکلاتی مرطوب :

 آرد همه منظوره 2 و نیم فنجان (310 گرم)
 شکر دانه ریز 2 و نیم فنجان (500 گرم)
پودر کاکائو شیرین نشده 1 فنجان (100 گرم) 
بکینگ پودر 2 و نیم قاشق چایخوری (10 گرم) 
 جوش شیرین2 قاشق چایخوری (12 گرم) 
 نمک ریز1 قاشق غذاخوری (6 گرم)
 آب گرم1 و 1/4 فنجان (300 گرم)
 باترمیلک، دمای اتاق رسیده1 و 1/4 فنجان (300 گرم) 
روغن گیاهی یا کانولا2/3 فنجان (150 گرم)
تخم مرغ بزرگ، دمای اتاق3 عدد (168 گرم)
عصاره وانیل2 قاشق چایخوری (8 گرم)

 

مواد لازم برای کارامل بادام زمینی :

 شکر گرانول2 فنجان (400 گرم) 
 کره بدون نمک به دمای اتاق رسیده3/4 فنجان (170 گرم) 
 خامه غلیظ، به دمای اتاق رسیدهنصف فنجان (120 گرم) 
 نمک ریزنصف قاشق چایخوری (3 گرم) 
 بادام زمینی شور، خرد شده3/4 فنجان (110 گرم) 

 

مواد لازم برای فراستینگ با کره بادام زمینی :

 کره بدون نمک، دمای اتاق 1 و نیم فنجان (3 چوب) (339 گرم)
کره بادام زمینی خامه ای 1 فنجان (250 گرم) 
 عصاره وانیل1 قاشق چایخوری (4 گرم) 
 نمک ریزنصف قاشق چایخوری (3 گرم) 
 پودر قند 7 فنجان (904 گرم یا 2 پوند کیسه)
 خامه غلیظ به دمای اتاق2/3 فنجان (160 گرم) 

 

مواد لازم برای گاناش شکلات شیری :

 خامه غلیظ 1/3 فنجان (80 گرم)
 شکلات چیپسی شیرینصف فنجان (85 گرم) 

 

پر کردن و تزئین کیک اضافی :

 مینی اسنیکرز8 بار 
بادام زمینی نمکی، خرد شده نصف فنجان (75 گرم) 

 

طرز تهیه کیک شکلاتی اسنیکرز :

تهیه لایه های کیک شکلاتی :

فر را با دمای 350 فارنهایت / 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. قالب های هشت اینچی کیک را با کاغذ روغنی بپوشانید و کناره ها را با اسپری پخت و پز نچسب یا اسپری پخت اسپری کنید. اگر 4 قالب کیک ندارید، خمیر می تواند چند ساعت در دمای اتاق قرار بدهید. هر چند لایه که بخواهید می توانید در یک زمان بپزید.

 

2 و نیم فنجان آرد، 2 و نیم پیمانه شکر، 1 فنجان پودر کاکائو، 2 و نیم قاشق چایخوری بکینگ پودر، 2 قاشق چایخوری جوش شیرین و 1 قاشق چایخوری نمک را در یک کاسه بزرگ الک کنید و مخلوط کنید و کنار بگذارید.

 

در یک کاسه بزرگ و جداگانه، 1/4 فنجان آب گرم، 1/4 فنجان باترمیلک، 2/3 فنجان روغن، 3 تخم مرغ و 2 قاشق چایخوری وانیل را اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

مواد خشک را به مواد مرطوب به آرامی اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و خمیر یکدست شود.

خمیر را به طور مساوی بین قالب های کیک آماده شده تقسیم کنید و به مدت 25 تا 35 دقیقه یا تا زمانی که با فرو کردن یک خلال دندان داخل آن، تمیز بیرون بیاید و یا مقدار خیلی ریز به آن چسبیده باشد، بپزید.

 

اجازه بدهید تابه ها به مدت 10 دقیقه خنک شوند، سپس یک کاردک کوچک در اطراف تابه بزنید تا کیک از قالب جدا شود.

قالب های کیک را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا فرآیند خنک شدن تسریع شود. این به قفل شدن بخار کمک می کند و لایه ها را بیشتر مرطوب می کند. اگر در فریزر جا ندارید، قالب های کیک را روی توری سیمی قرار دهید و قبل از درآوردن آن ها، بگذارید کاملا خنک شوند.

 

پس از خنک شدن کامل لایه ها، تابه ها را با دقت برگردانید و لایه ها را بردارید.

این لایه‌های کیک کاملاً صاف پخته می‌شوند، بنابراین تراز کردن آنها اختیاری است، اما من دوست دارم آنها را تراز کنم تا کیک راحت‌تر پر شود و صاف باشد.

اگر این لایه های کیک را از قبل درست کرده اید و آنها را فریز کرده اید، اجازه دهید حدود 15 دقیقه قبل از تهیه کیک، آب شوند. لایه‌های کیک باید کمی سرد باشند زیرا این کار جمع کردن کیک را آسان‌تر می‌کند.

 

طرز تهیه لایه های کیک شکلاتی اسنیکرز

نحوه پخت کیک شکلاتی اسنیکرز

 

تهیه کارامل بادام زمینی :

در حین پخت و خنک شدن لایه های کیک کارامل را درست کنید. این را می توان تا 2 هفته قبل انجام داد.

یک قابلمه متوسط ​​را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید. پس از گرم شدن قابلمه، 2 فنجان شکر را به تدریج در آن بریزید و هر بار 1/4 فنجان به آن اضافه کنید. در صورت نیاز با کفگیر لاستیکی هم بزنید. صبر کنید تا شکر اکثرا حل شود سپس شکر بعدی را اضافه کنید. همانطور که شکر ذوب می شود به تدریج رنگ آن کاراملی تر می شود.

هر از گاهی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و به رنگ کهربایی درآید سپس حرارت را خاموش کنید.

 

به آرامی 3/4 فنجان کره (هر بار 2 قاشق غذاخوری) را به شکر آب شده اضافه کنید و مخلوط کنید، سپس 1/2 فنجان خامه غلیظ و 1/2 قاشق چایخوری نمک را هم بزنید. مخلوط رقیق خواهد بود اما با سرد شدن غلیظ می شود. در ظرف جداگانه ای بریزید، سپس در یخچال قرار دهید تا فرآیند خنک شدن سریعتر شود.

 

وقتی کارامل به دمای محیط رسید، آن را با همزن دستی یا همزن ایستاده با سرعت متوسط ​​به بالا به مدت 1 تا 2 دقیقه بزنید تا رنگ آن روشن‌تر شود و غلیظ‌تر به نظر برسد. 1/3 فنجان کارامل را در یک کیسه لوله کوچک بریزید، روی آن را با یک کش ببندید و کنار بگذارید. سپس 3/4 فنجان بادام زمینی نمکی و خرد شده را در باقی مانده کارامل بریزید و کنار بگذارید.

 

نکاتی برای کیک شکلاتی اسنیکرز

طرز درست کردن کیک شکلاتی اسنیکرز

 

تهیه فراستینگ با کره بادام زمینی :

در حالی که لایه های کیک و کارامل خنک می شوند، باترکریم را فراست کنید. در یک کاسه بزرگ یا کاسه یک همزن، 1/2 فنجان کره و 1 فنجان کره بادام زمینی خامه ای را با سرعت متوسط ​​رو به بالا به مدت 1 دقیقه با پایه ی پارویی یا همزن دستی بزنید تا یکدست و پف کند.

 

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل و نصف قاشق چایخوری نمک را با سرعت کم مخلوط کنید تا مواد مخلوط شوند.

7 پیمانه پودر قند و 2/3 پیمانه خامه غلیظ را به تدریج با سرعت کم مخلوط کنید. کناره ها و ته کاسه را به میزان لازم با کاردک لاستیکی بخراشید.

 

روی شعله ی کم، مخلوط کنید تا به غلظت دلخواه برسد. اگر فراست خیلی غلیظ به نظر می رسد، خامه اضافی (هر بار 1 قاشق غذاخوری) اضافه کنید. اگر فراستینگ خیلی رقیق به نظر می رسد، پودر قند بیشتری (هر بار 1/4 فنجان) به آن اضافه کنید.

یک سوم از فراستینگ را در یک کیسه لوله‌کشی بزرگ که دارای نوک لوله‌ای گرد بزرگ است قرار دهید یا یک دهانه در حدود 3/4 اینچ در پایه کیسه برش دهید. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن، مابقی مایه را با نایلون بپوشانید و کنار بگذارید.

 

طرز درست کردن کیک اسنیکرز

مراحل تهیه کیک شکلاتی اسنیکرز

 

نحوه مونتاژ کیک اسنیکرز :

اکنون نوبت به مونتاژ کیک می رسد. برای چسباندن اولین لایه کیک به تخته، لایه‌های کیک را روی یک صفحه کیک روغنی یا بشقاب صاف با استفاده از خامه کره ای بچسبانید.

یک لایه یکنواخت از کره خامه را روی لایه کیک بمالید. سپس یک حلقه باترکریم را دور لبه لایه کیک به صورت لوله بریزید و وسط آن را با یک سوم کارامل بادام زمینی پر کنید.

این کار را با باقی لایه های کیک تکرار کنید. لایه رویی کیک را وارونه کنید تا کیک راحت تر تزیین شود و خرد شدن آن به حداقل برسد.

وقتی لایه ها روی هم قرار گرفتند، کیک را به مدت 10 دقیقه در فریزر یا 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا از لیز خوردن لایه ها جلوگیری شود. سپس از باقی مانده فراستینگ برای پوشاندن کیک استفاده کنید. فراستینگ را با استفاده از یک اسکرابر نیمکت یا کاردک افست بزرگ صاف کنید.

 

بادام زمینی خرد شده را به آرامی دور پایه کیک فشار دهید. سپس کیک را در یخچال (20 دقیقه) یا فریزر (5 دقیقه) خنک کنید تا مایه سفت شود.

 

آموزش پخت کیک شکلاتی اسنیکرز

مراحل پخت کیک شکلاتی اسنیکرز

 

قطره گاناش شکلاتی :

در حالی که کیک سرد می شود، گاناش شکلاتی را درست کنید.

1/3 فنجان خامه غلیظ را در یک کاسه ضد حرارت در مایکروویو به مدت 30 تا 45 ثانیه حرارت دهید تا زمانی که تازه شروع به حباب زدن کند. به آرامی 1/2 فنجان چیپس شکلات شیری را داخل خامه غلیظ بریزید و مطمئن شوید که کاملاً با خامه پوشانده شود. اگر می خواهید از شکلات تلخ استفاده کنید، از 2/3 فنجان خامه غلیظ و 1/2 فنجان شکلات تلخ استفاده کنید.

 

اجازه دهید مخلوط به مدت 1 دقیقه بماند سپس هم بزنید تا خامه و شکلات با هم ترکیب شده و یکدست شوند. اگر مخلوط خیلی نازک یا غلیظ به نظر می‌رسد، می‌توانید مقداری شکلات چیپسی یا خامه غلیظ اضافه کنید. نوع خامه و شکلاتی که استفاده می کنید می تواند روی قوام و دمای گاناش تاثیر بگذارد. در صورت نیاز به راحتی آن را تنظیم کنید.

 

طرز تهیه انواع کیک

نحوه نگهداری از کیک شکلاتی اسنیکرز

 

نحوه تزیین کیک اسنیکرز :

باقی مانده کارامل را که در کیسه لوله گذاشته بودید روی لبه کیک سرد شده بریزید. اگر کارامل بیش از حد سرد شده است و بیرون آوردن آن از کیسه دشوار است، آن را در فاصله زمانی 5 ثانیه در مایکروویو گرم کنید تا دوباره به دمای اتاق برسد.

 

سپس گاناش شکلاتی را روی کیک بریزید و با استفاده از یک کاردک کوچک افست آن را به آرامی روی لبه کیک فشار دهید.

یک حلقه اسنیکر خرد شده را در اطراف کیک اضافه کنید، سپس می توانید روی کیک را مقدار کمی نمک دریا بپاشید و لذت ببرید! البته نمک اختیاری است می توانید آن را حذف کنید.

 

نحوه نگهداری از کیک شکلاتی اسنیکرز

طرز تهیه کیک شکلاتی اسنیکرز

 

تهیه ی این کیک لایه ای اسنیکرز در سایزهای مختلف :

یک دسته خمیر حدود 1800 گرم یا 10 فنجان است، بنابراین وقتی از قالب های کیک 4 و 8 اینچی استفاده می کنم، تقریباً 450 گرم به هر قالب کیک اضافه می کنم.

 

همچنین می توانید از یک دسته خمیر برای تهیه کیک 2 لایه 9 اینچی یا 4 لایه کیک 6 اینچی استفاده کنید. زمان پخت چند دقیقه بیشتر در دمای 350 فارنهایت / 175 درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

اگر می خواهید کیک شما 2 لایه باشد و سایز قالب 8 اینچ باشد می توانید میزان مواد را نصف کنید. حتی می توانید از یک قالب استفاده کنید و در پایان کیک را از وسط نصف کنید.

 

اگر می خواهید کاپ کیک اسنیکرز درست کنید، از این دستور می توان حدود 3 دوجین کاپ کیک درست کرد. آسترها را 3/4 پر کنید و در دمای 350 درجه فارنهایت / 175 درجه سانتیگراد بپزید و 20 تا 22 دقیقه بپزید.

 

مراحل پخت کیک شکلاتی اسنیکرز

طرز تهیه لایه های کیک شکلاتی اسنیکرز

 

نکاتی برای درست کردن بهترین کیک شکلاتی اسنیکرز :

• مواد در دمای اتاق  بهتر با هم مخلوط می شوند! مطمئن شوید که مواد سرد را از قبل در دمای اتاق قرار داده اید.

 

• آرد خود را به درستی اندازه بگیرید (با قاشق داخل پیمانه بریزید، سپس آن را تراز کنید). یا بهتر است از ترازوی آشپزخانه برای اندازه گیری مواد خشک خود استفاده کنید.

 

• خمیر کیک خود را فقط تا زمانی که مواد با هم مخلوط شوند مخلوط کنید. این باعث می شود که لایه های کیک شما نرم و پف کنند.

 

• وقتی قالب های کیک را پر می کنید از ترازو استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که هر قالب دارای مقدار یکسانی خمیر باشد و باعث می‌شود لایه‌های کیک شما به یک اندازه ارتفاع داشته باشند و یکنواخت‌تر بپزند.

 

• لایه های کیک سرد شده را با یک چاقوی دندانه دار صاف کنید تا راحت تر روی هم چیده شوند.

 

• قبل از اینکه کیک را جمع کنید، لایه های کیک خود را حدود 20 دقیقه در فریزر قرار دهید. زیرا چیدن و یخ زدن آنها را بسیار آسان تر می کند!

 

درست کردن این کیک شکلاتی اسنیکرز و نکات نگهداری :

اکیداً توصیه می کنم اجزای این کیک را به صورت مرحله ای تهیه کنید. این روند را می شکند و آن را بسیار قابل دسترس تر می کند!

لایه های کیک را می توان از قبل درست کرد و منجمد کرد.

شما می توانید فراستینگ را زودتر از موعد درست کنید یا باقیمانده فراست را ذخیره کنید! می توان آن را در ظرف در بسته در یخچال تا یک ماه یا در فریزر به مدت 3 ماه نگهداری کرد.

پس از یخ زدگی حتما آن را خوب هم بزنید تا قوام خوب و یکدست شود.

همچنین گاناش را می توان تا یک ماه در یخچال نگهداری کرد.

کیک اسنیکرز آماده شده می تواند یک هفته در یخچال یا یک ماه در فریزر بماند. باترکرم رطوبت را قفل می کند و کیک را تازه و خوشمزه نگه می دارد!

اگر کیک را برش داده اید و باقیمانده آن باقی مانده است، از باقیمانده فراست برای پوشاندن قسمت بریده شده استفاده کنید تا مرطوب بماند و آن را تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

 

نتیجه گیری:

با استفاده از این دستورالعمل ساده و جامع، می‌توانید یک کیک اسنیکرز خانگی فوق العاده خوشمزه و جذاب تهیه کنید. این کیک برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بسیار مناسب است و مطمئنا همه مهمانان شما از طعم بی‌نظیر آن لذت خواهند برد.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد