سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67061
|
00:14 - 1403/06/18
نسخه چاپی

امام‌جمعه آبدانان مطرح کرد:

ضرورت لغو کاهش جذب دانشجو در آبدانان

ضرورت لغو کاهش جذب دانشجو در آبدانان
امام‌جمعه آبدانان گفت: تصمیم کاهش ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه پیام‌نور آبدانان باید لغو شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی احمدفداله در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: خبردار شدیم آموزش عالی به دنبال جمع‌آوری دانشگاه‌های پیام نو در برخی شهرستان‌ها از جمله شهرستان آبدانان بوده که با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط مسئولین شهرستانی و نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی مانع این انحلال شده‌اند .

 وی با بیان اینکه چرا دانشگاهی که بالغ بر ۴۰۰ دانشجو در حال تحصیل از تمام مراکز شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار دارد باید تعطیل شود، افزود: این دانشگاه در مرکزیت حوزه جنوب استان قرار دارد و داری فضای آموزشی خوب و استقبال عالی از طرف شهرستان استان‌های هم‌جوار هست و جمع‌آوری آن غیرتوجیه است.

 امام‌جمعه آبدانان با اشاره به اینکه امسال از بسته‌شدن دانشگاه جلوگیری شده، تصریح کرد: متاسفانه آموزش عالی اقدام به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور از ۴۰ نفر در هر کلاس درس به ۱۵ نفر نموده که باعث می‌شود جوانان، دختران و پسران ما به مرکز استان و شهرستان‌های دیگر بروند و در نهایت باعث تعطیلی دانشگاه پیام‌نور آبدانان در سال‌های آینده می‌شود که ما اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم.

  وی تصریح کرد: برای آسایش و رفاه جوانان شهرستان آبدانان از مسئولین آموزش عالی کشور درخواست می‌شود این کاهش ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه پیام‌نور آبدانان لغو شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد