سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67057
|
11:32 - 1403/06/17
نسخه چاپی

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام:

دمای هوا ایلام افزایش می‌یابد

دمای هوا ایلام افزایش می‌یابد
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام با بیان اینکه طی هفته جاری پدیده قالب افزایش دما خواهد بود، گفت: از امروز این افزایش دما به‌تدریج در سطح مناطق مختلف ایلام آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، ساسان رستمی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: از امروز تا اواخر هفته روند افزایش دمای هوا برای نقاط مختلف ایلام مورد انتظار است.

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام افزود: این افزایش دما برای برخی شهرهای شمالی استان از جمله ایوان، ملکشاهی، ارکواز و دیگر مناطق سردسیر ایلام نزدیک به ۲ درجه خواهد بود.

وی ابراز کرد: برای شهرهای حوزه جنوب و گرمسیر ایلام از جمله مهران و دهلران افزایش دما تا سه درجه انتظار می‌رود.

 رستمی یادآور شد: براین‌اساس برای شهرهای شمالی ایلام از جمله ایلام دمای ۳۶ تا ۳۷ درجه و برای شهرهای حوزه جنوب و گرمسیر ایلام از جمله دهلران دمای هوای ۴۷ و ۴۹ درجه پیش‌بینی می‌شود.

 وی بیان کرد: اوج افزایش دما برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود و در واقع دمای این هفته نسبت به بلندمدت بین یک تا ۲ درجه افزایش نشان خواهد داد.

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام افزود: شرایط گرمای هوا و افزایش دما تا روز پنج‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت و انتظار می‌رود از اویل هفته آینده شاهد کاهش دما و خنک‌شدن هوا با شیب ملایم باشیم.

 رستمی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها هم تا نیمه مهرماه تا حد نرمال پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که میزان بارندگی در ایلام از نیمه مهر تا نیمه آذرماه سال جاری کمتر از حد نرمال خواهد بود.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد