سرویس: اجتماعی
کد خبر: 66366
|
19:48 - 1403/05/03
نسخه چاپی

تقدیر از فعالیت‌های یک معلول در مهار آتش‌سوزی؛

آنگاه که فرد معلول راهورتر از دیگران می‌شود

آنگاه که فرد معلول راهورتر از دیگران می‌شود
رئیس اداره بهزیستی شهرستان سیروان به نمایندگی از بهزیستی استان امروز چهارشنبه با حضور در منزل رسول بوسانه از افراد دارای معلولیت این شهرستان که داوطلبانه در مهار آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی ارتفاع سخت‌گذر قلارنگ قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سیروان به نمایندگی از بهزیستی استان امروز چهارشنبه با حضور در منزل رسول بوسانه از افراد دارای معلولیت این شهرستان که داوطلبانه در مهار آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی ارتفاع سخت‌گذر قلارنگ قدردانی کرد.

درحالی‌که عامل انسانی به‌عنوان اصلی‌ترین علت آتشی که در چند سال گرم گذشته بوته و بلوط زاگرس را به کام آتش کشانده مطرح است رسول با وجود معلولیت و نقص‌عضو از ناحیه پا پس از مشاهده دود و آتش بر فراز ارتفاع‌های سیروان که دل و دیده علاقه‌مندان را می‌سوزاند و کور می‌کرد با تنها پایش مسافتی سخت و طولانی را طی کرد.

 نتیجه اهتمام جانکاه رسول به همراه دیگر کنشگرانی که برای مهار آتش تلاش کردند بران بوده که شاید چند بوته، تنه و شاخه کمتر از طبیعت زیبای قلارنگ - که ذخیرگاه ژنتیکی گیاهی نام دارد - قربانی عمد یا سهو آنچه که عامل انسان نام‌گرفته است شود و شاید این عامل انسانی کمی بیشتر به تبعات اقدام ناخواسته یا خواسته خود حساس شود.

 انتشار تصویر، تلاش این معلول جسمی حرکتی در مهار آتش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی داشت، تصویر رسول در خاموش‌کردن آتش مشارکت و صحنه‌ای زیبا از احساس مسئولیت، انسانیت و مشارکت را به نمایش گذاشت هرچند تصویر به‌تنهایی نشان نمی‌دهد که رسول با چه سختی به دامنه و ستیغ قلارنگ افسانه‌ای رسید .

 این معلول بلندهمت علی‌رغم اینکه در یک حادثه یک‌پایش را از دست می‌دهد؛ ولی بااراده‌ای مثال‌زدنی با فعالیت در زمینه‌های مختلف کشاورزی، بنایی، فعالیت‌های داوطلبانه و غیره چهره‌ای فعال با پشتکاری قوی از خود به نمایش گذاشته و واژه معلولیت محدودیت نیست را معنا بخشیده است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد