سرویس: استان ایلام
کد خبر: 66363
|
12:21 - 1403/05/03
نسخه چاپی

فرماندار ویژه دهلران:

مردم اداره‌کننده اربعین هستند

مردم اداره‌کننده اربعین هستند
فرماندار ویژه دهلران گفت: اربعین یک جریان مردمی و فرهنگی است و اداره‌کننده اربعین مردم بوده و این مردم هستند که در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

لطیف صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: اربعین یک جریان مردمی و فرهنگی است و اداره‌کننده اربعین مردم بوده و این مردم هستند که در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرماندار ویژه دهلران افزود: وظیفه مسئولان فراهم‌کردن زمینه برای فعالیت موکب‌های مردمی است تا زمینه تسهیل در خدمات‌دهی به زوار فراهم شود.

وی افزود: یک‌سوم زوار اربعین از شهر دهلران تردد می‌کنند و باتوجه‌به این حجم زوار و از طرفی گرمای هوا نیاز است این شهرستان در حوزه اربعین بیش‌ازپیش مدنظر باشد.
صادقی در ادامه گفت: برپایی نماز در موکب‌ها، نظم و انضباط، مسئولیت‌پذیری و توجه به امنیت غذایی و رعایت قوانین و مقررات از موضوعات مهم در موکب‌ها است.

صادقی با اشاره به فعالیت ۴۰ موکب شهرستان دهلران گفت: ایجاد آشپزخانه معین در شهرستان، یخچال‌های حمل‌ونقل مواد غذایی، ماشین‌آلات، سیستم خنک‌کننده، آب‌معدنی و خدمات بهداشتی از دیگر موضوعات هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید از حداقل امکانات حداکثری بهره‌وری شود و مدیریت لازم لحاظ شده و از ظرفیت کمیته‌های شهرستانی در راستای خدمات به زوار استفاده خواهد شد.

صادقی از تشکیل کمیته‌های ۱۶ گانه اربعین در شهرستان خبر داد و ضمن اشاره به وظایف مسئولان موکب‌ها، گفت انجام کارهای فرهنگی بخش مهمی از فعالیت موکب داران است که باید ویژه مدنظر باشد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد