سرویس: استان ایلام
کد خبر: 66360
|
09:52 - 1403/05/03
نسخه چاپی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

ایلام دارای 5 هزار و ۸۰۲ هکتار باغ میوه است

ایلام دارای 5 هزار و ۸۰۲ هکتار باغ میوه است
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: استان ایلام دارای پنج هزار و ۸۰۲ هکتار باغ میوه است که چهارهزار و ۸۷۵.۵ هکتار از این میزان را باغ‌های بارور و ۹۲۶.۵ هکتار نیز باغ‌های غیرباور تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  بابک افراز صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: استان ایلام دارای پنج هزار و ۸۰۲ هکتار باغ میوه است که چهارهزار و ۸۷۵.۵ هکتار از این میزان را باغ‌های بارور و ۹۲۶.۵ هکتار نیز باغ‌های غیرباور تشکیل می‌دهد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه بیشترین تولید میوه در ایلام مربوط به ارقام مختلف انگور، گردو، زیتون و انار است که مازاد برخی از این محصولات به خارج از استان نیز صادر می‌شود، افزود: انگور بیشترین میزان تولید میوه ایلام را به خود اختصاص داده است.

 افراز ادامه داد: مازاد ارقام انگور تولیدی ایلام به استان‌های تهران و کرمانشاه و ارقام زیتون نیز به استان‌های شمال کشور صادر می‌شود.


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۲۳ هزار و ۱۴۲ تن انواع میوه در سال زراعی جاری (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳) در باغات ایلام تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.


وی با اشاره به اینکه استان ایلام ظرفیت صادرات میوه به عراق و کشورهای منطقه را دارد، یادآور شد: عمده باغ‌های اقتصادی استان در شهرستان‌های ایوان، ایلام، ملکشاهی، چرداول و سیروان قرار دارد.

 مدیر امور باغبانی استان ایلام بیان کرد: شرایط اقلیمی و جوی در طول سال آبی، تغذیه مناسب درخت، استفاده درست و به‌موقع از سموم و کود، مقابله با آفات و امراض از جمله بیماری قارچی سفیدک انگور و موارد دیگر در میزان کمی و کیفی محصولات باغی استان در طول سال زراعی تأثیرگذار است.
 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد