سرویس: اجتماعی
کد خبر: 66301
|
00:22 - 1403/05/01
نسخه چاپی

مدیرکل بهزیستی ایلام:

۱۵ مرکز ترک اعتیاد در ایلام فعالیت دارد

۱۵ مرکز ترک اعتیاد در ایلام فعالیت دارد
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۱۵ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ در استان ایلام فعالیت دارند که این تعداد مرکز ماهانه ۴۵۰ نفر را درمان می‌کنند.

حسین نورعلی وند صبح امروز در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: از ۳۰ تیرماه تا ۵ مردادماه به نام بهزیستی نام‌گذاری شده است و شعار امسال نهضت حسینی (ع) و خدمت مردمی است.

 مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به تشکیل این نهاد مقدس اظهار کرد: بهزیستی مولود انقلاب اسلامی که از تجمیع ۱۶ مؤسسه و نهاد که با رشادت و جان‌فشانی شهید فیاض‌بخش تشکیل شده است.

 وی افزود: این نهاد مقدس ابتدا اقداماتی از قبیل حمایتی انجام می‌داد؛ اما به‌تدریج بعد از سال ۱۳۷۰ به سمت اقدامات تخصصی پیش رفت.

 نورعلی وند یادآور شد: اداره بهزیستی ایلام در زمینه پیشگیری معلولیت‌های و آسیب‌های اجتماعی با طرح غربالگری شنوایی و تنبلی چشم سالانه ۲۰ هزار نفر را تحت معاینه قرار داده و از نابینایی مطلق جلوگیری کرده است.

 مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در حوزه طلاق اعتیاد و خودکشی، تصریح کرد: در حوزه اعتیاد، ۱۵ مرکز ترک اعتیاد در ایلام دایر شده است که برای اولین با در دولت سیزدهم مرکز جامع ترک اعتیاد، پیشگیری از اعتیاد با ظرفیت ۷۰ نفر فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی در همین راستا ادامه داد: ۱۵ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ در استان فعالیت دارند که ماهانه ۴۵۰ نفر را درمان می‌کنند.

 مدیرکل بهزیستی ایلام در پایان با اشاره به خدمات بهزیستی ایلام، بیان داشت: مردم‌محوری، از اصول اساسی بهزیستی است که سال گذشته در سفر به مناطق محروم و دورافتاده استان ایلام در دستور کار قرار گرفت که در ۱۲ سفر صورت‌گرفته ۹۲۰ نفر را ویزیت کردند.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد