سرویس: اجتماعی
کد خبر: 65894
|
15:52 - 1403/04/03
نسخه چاپی

فرماندار سیروان:

آتش زدن پس چرای مزارع مهمترین عامل آتش‌سوزی اخیر بود

آتش زدن پس چرای مزارع مهمترین عامل آتش‌سوزی اخیر بود
فرماندار سیروان گفت: با توجه به اینکه بیشتر آتش سوزی های سال گذشته و امسال به علت آتش زدن پس چرای مزارع بوده است، خاطیان را به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ، محمد باقر شریفی، ظهر یکشنبه ۳ تیر در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان سیروان گفت: با توجه به وسعت بالای جنگل ها و مراتع شهرستان، می‌طلبد که تمامی دستگاه های عضو ستاد بحران با همه ظرفیت‌ از جمله منابع انسانی و تجهیزات آمادگی مقابله با هرگونه حوادث طبیعی داشته باشند. 

فرماندار سیروان افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی در ادارات منابع طبیعی و محیط زیست، می‌طلبد همه اعضای ستاد بحران شهرستان در صورت وقوع حریق آمادگی لازم داشته باشند.

وی تصریح کرد: واکنش سریع در زمان وقوع حریق و ورود به محل آتش سوزی در لحظات ابتدایی بسیار ضروری بوده و هرچه این مهم در دستور کار قرار دهیم در مهار آتش‌سوزی موثرتر است. 

شریفی بیان داشت: با توجه به اینکه بیشتر آتش سوزی های سال گذشته و امسال به علت آتش زدن پس چرای مزارع بوده است، اداره محیط زیست موظف است خاطیان را به مراجع قضائی معرفی کند تا با آنها برخورد قضائی صورت گیرد.

فرماندار سیروان گفت: دستگاه های نظارتی شهرستان، حریق های مشکوک به عمدی بودن را به دقت بررسی کنند تا در صورت اطمینان از این موضوع با عاملان برخورد جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر اقدامات بسیار خوبی به منظور کاهش تنش آبی در تابستان امسال انجام شده است، افزود: با توجه به گرمای شدید هوا و افرایش مصرف آب به ویژه در روستاهای شهرستان، انتظار می رود که اداره آب و فاضلاب با جدیت نسبت به برخورد با انشعابات غیرمجاز اقدام کند.

انتهای پیام/ع

شریفی اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آب زیرزمینی، آحاد مختلف مردم باید نهایت همکاری را از طریق اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از استفاده آب شرب برای مصارف کشاورزی، باغداری و دامداری با مسئولان آب و فاضلاب و امور آب داشته باشند.

فرماندار سیروان تصریح کرد: خوشبختانه خط انتقال پروژه چاه آب کارزان به اتمام رسیده و بسیار ضروری است که مسئولین آب و فاضلاب استان و شهرستان هرچه زودتر نسبت به تجهیز چاه و تامین برق آن اقدام کنند تا زمینه آبرسانی پایدار روستاهای بخش کارزان و رفع تنش آبی آن ها در تابستان جاری فراهم شود.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش چشمگیر دمای هوا تا حدود ۴۵ درجه در روزهای اخیر، مصرف برق در کل کشور بسیار بالاست، به منظور پایداری شبکه برق ضروری است کلیه ادارات و همچنین مردم فهیم شهرستان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب