سرویس: سیاسی
کد خبر: 65812
|
00:01 - 1403/04/08
نسخه چاپی

استاد دانشگاه:

مشارکت مردم سلامت نظام دموکراتیک است

مشارکت مردم سلامت نظام دموکراتیک است
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد گفت: حضور مردم در انتخابات نشان‌دهنده سلامت نظام دموکراتیک است و به تقویت فرهنگ مشارکتی و مدنیت کمک می‌کند.

«علی اکبری‌» در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ایلام بیدار اظهار کرد: انتخابات یکی از راه‌ها برای بیان اراده عمومی است و همچنین نقش‌آفرینی مردم و شهروندان در اداره کشور انتخابات است چرا که شرکت در انتخابات این امکان را می‌دهد که در تدوین استراتژی‌های بلندمدت کشور، از جمله توسعه پایدار، سیاست‌های آموزشی و بهداشتی، نقش داشت.
این عضو علمی دانشگاه آزاد با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات بیان داشت: حضور مردم در انتخابات نشان‌دهنده سلامت نظام دموکراتیک است و به تقویت فرهنگ مشارکتی و مدنیت کمک می‌کند و می‌تواند زمینه‌های لازم برای ایجاد تغییرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مورد نظر آن‌ها را فراهم کند.
وی افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان‌دهنده زنده بودن و عملکرد مؤثر نظام دموکراتیک در یک کشور است و این مشارکت می‌تواند در جهت‌گیری‌های کلی کشور در آینده نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد علاوه بر این  تأثیرات مثبت قابل توجهی بر جایگاه بین‌المللی و روابط خارجی یک کشور داشته باشد.
اکبری نقش مردم در انتخابات را اساسی عنوان و تصریح کرد: در یک کلام حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند تأثیرات مهمی در سطوح مختلف جامعه و حتی فراتر از آن دارد و این تأثیرات نه تنها بر داخل کشور بلکه بر مناسبات و تصویر بین‌المللی یک کشور نیز قابل مشاهده است.
این عضو علمی دانشگاه در پایان ابراز امیدواری کرد: حال به واسطه اتفاق تلخی که در نظام سیاسی کشور رخ داد و مردم خدمتگذاری راستین را از دست دادند حالا به جهت تداوم راه رئیس جمهور شهید ، در هشتم تیرماه با حضور حماسی و انتخابی اصلح بتوان این راهی که برای خدمت آغاز شده ادامه یابد.

وی در پایان به انتظار مردم از رئیس جمهور منتخب اشاره و اظهار داشت: مردم در قبال حضور پرشور و حماسی در پای صندوق‌های رأی انتظار دارند کاندیدی که موفق به بالاترین رأی شده و عنوان رئیس جمهور را کسب می‌کند برای حل مشکلات جامعه در حوزه اقتصادی ، معیشت و غیره و هچنین مسائل کشور در سطح ملی و بین المللی تلاش نماید.
انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب