سرویس: اقتصادی
کد خبر: 61861
|
00:25 - 1403/05/06
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

سیروان محاصره در مشکلات زیرساخت‌ها

سیروان محاصره در مشکلات زیرساخت‌ها
شهرستان سیروان یکی از شهرستان‌های استان ایلام است که نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش توسعه زیرساخت‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  استان ایلام یکی از مناطق کم‌برخوردار کشور است که ازلحاظ توسعه صنعتی فاصله زیادی با دیگر استان‌های کشور دارد، دراین‌بین یکی از مهم‌ترین دلایل عدم توسعه صنعتی نبود سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های مناسب است.

 

 در سال‌های گذشته مصوبات صنعتی بسیار خوبی برای استان تصویب شد که متأسفانه بیشتر آن‌ها اجرایی نشده و در حد حرف و تابلو باقی‌مانده، یکی از مهم‌ترین مشکلات استان ایلام بحث اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها به خصوصی در شهرستان‌های تازه‌تأسیس است

 شهرستان سیروان در فاصله 70 کیلومتری شهر ایلام یکی از شهرستان‌های تازه‌تأسیس استان ایلام است که در سال 1392 به شهرستان ارتقاپیداکردن و نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

 این شهرستان دارای مشکلات عمیق بیکاری، مهاجرت، عدم سرمایه‌گذاری، نبود طرح‌های اشتغال‌زایی و...است و شهرک صنعتی این شهرستان هم به پویایی نرسیده است.

 شهرستان 17 هزارنفری سیروان هم‌اکنون به دلیل مشکلات عمیق بیکاری به یکی از مناطق مهاجرفرست کشور تبدیل‌شده که حتی جوانان این شهرستان از کشورهای خارجی نظیر استرالیا برای یافتن شغل سر درآورده‌اند.

 شهرک صنعتی سیروان قصه بی‌توجهی این روزهای مسئولان است که همچنان نیاز است تا با سرمایه‌گذاری این را به پویایی و ایجاد اشتغال رساند، درحالی‌که می‌توان از ظرفیت این شهرک برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جوانان مستعد این شهرستان استفاده کرد.

 باوجود قول و وعده‌های بسیار زیادی که از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلات شهرک صنعتی سیروان داده شد، تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 سیروان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است

 حسین اسماعیلی از شهروندان شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: شهرستان سیروان سال‌هاست با مشکلات بیکاری و فقدان طرح‌های صنعتی مواجه است و هنوز این شهرستان بعد از چند سال از ارتقا به شهرستان با کمبود شدید امکانات مواجه است.

 وی بیان داشت: شهروندان شهرستان به تابلو شهرک صنعتی سیروان عادت کرده‌اند که در حد یک تابلو باقی‌مانده است و خبری از اجرای این شهرک صنعتی و استقرار واحدهای صنعتی در آن نیست.

 اسماعیلی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان این شهرستان به دلیل نبود شغل به دیگر شهرها مهاجرت کرده‌اند، گفت: بعد از ارتقای بخش شیروان به شهرستان هنوز برخی ادارات به طور کامل در شهرستان مستقر نشده و تنها نمایندگی دارند.

 علی‌دوستی یکی دیگر از شهروندان سیروانی گفت: سیروان یکی از شهرستان‌های تازه‌تأسیس استان ایلام است که اقدام مناسبی در جهت استقرار ادارات در این شهرستان نشده و مشکل این شهرستان تا آنجاست که حتی مدیران هم حاضر به زندگی‌کردن خود و خانواده در این شهرستان نیستند.

 وی با اشاره شهرک صنعتی سیروان که در حد تابلو باقی‌مانده است، گفت: متأسفانه این شهرک باگذشت سال‌ها از تصویبش هنوز در مراحل اولیه است و مسئولان بایستی برای آبادانی شهرستان تلاش کرده و از ظرفیت این شهرک صنعتی استفاده کنند.

 دوستی اظهار کرد: مکان مناسب و فضای خوبی به این شهرک صنعتی اختصاص‌یافته و این شهرستان هم برای صنعتی‌شدن ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید مسئولان از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنند؛ اما متأسفانه این اقدام عملی برای برون‌رفت شهرستان از مشکلات صورت نمی‌گیرد.
حل مشکلات مردم و اشتغال در سیروان باید محور فعالیت مسئولین باشد 
مرادی یاری از شهروندان سیروانی در این باره گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولین بایستی پیگیری و حل مشکلات مردم باشد؛ اما متأسفانه توجهی به آنها صورت نمی‌گیرد.

 وی افزود: وقتی که مسئولین خود حاضر نیستند در این شهرستان محروم و بدون امکانات زندگی کنند و فقط برای منطقه و مدیریت به این شهرستان آمده‌اند، دیگر چه انتظاری از مردم دارند که در اینجا بمانند و مشکلاتشان روزبه‌روز بیشتر شود.

 این شهروند سیروانی بیان داشت: تنها یک واحد چوب و تخته آن‌هم به‌صورت شخصی در شهرک صنعتی سیروان وجود دارد که آن‌هم مشکل آب دارد و دیگر کار خاصی در خصوص شهرک صنعتی انجام‌نشده است و مردم هم انتظار دارند به این خواسته به حق آنها رسیدگی شود.

 شهرستان سیروان نیازمند توجه در همه بخش‌ها است

 شهرستان سیروان با مشکلات زیرساختی مهمی برای اجرای طرح‌های صنعتی نظیر شهرک صنعتی مواجه است، باتوجه‌به مشکلات بیکاری و مهاجرت در منطقه می‌توان با ایجاد زیرساخت‌ها و مشوق‌های لازم جت سرمایه‌گذاری در این منطقه هم شهرک صنعتی را فعال کرد و هم جوانان زیادی را مشغول به کارکرد.

 درعین‌حال استقرار ادارات و مدیران با خانواده در داخل شهرستان هم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان باید در دستور کار مسئولان اجرایی استان قرار گیرد تا روال اداری طرح‌های شهرستان زودتر به نتیجه برد و پروسه‌های اداری زمان‌بر نشود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد