سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15844
|
08:14 - 1394/05/27
نسخه چاپی

یادداشت/

نفت در دهلران و ما گرد جهان می‌گردیم

نفت در دهلران و ما گرد جهان می‌گردیم
وعده‌های نفت در دهلران همچنان بر سر زبان مسئولان است و جوانان دهلران همچنان بیکار.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازنسیم دهلران، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز مردم شهیدپرور و شاید هم مسئولان دهلرانی در سال‌های اخیر موضوع عدم جذب و بکار گیری جوانان غیور دهلرانی در سطح شرکت‌های منطقه، علی‌الخصوص شرکت‌های نفت و گاز است.

شرکت‌های نفتی که هر منطقه‌ای از کشور که از این نعمت خدادادی برخوردار باشد همواره باعث پیشرفت و توسعه آن می‌شود و در یک‌کلام می‌توان گفت که باعث رفاه و اشتغال مردم آن مناطق شده است.
شرکت بهره‌برداری نفت چشمه خوش دهلران و دیگر شرکت‌های تابعه آن، از مهم‌ترین شرکت‌های نفتی کشور محسوب می‌شود که خوشبختانه تولید بیش از ۹۰ درصد نفت و گاز غرب کشور در شهرستان مرزی دهلران باعث خرسندی و شکرگزاری مردم مرزنشین دهلران شده است.
نکته جالب در این خصوص عدم وجود یک دفتر نفت و گاز در دهلران است، شهرستانی که می‌توان گفت تقریباً کلیه استخراج و بهره‌برداری نفت غرب کشور را در دل خود جای‌داده است و مردمانش سال‌های سال است با وعده‌های آقای وزیر نفت و نماینده مردم در مجلس، چشم به کوچه‌ها و خیابان‌ها دوخته‌اند، چشمی که هرگز تابلو " دفتر مدیریت نفت و گاز غرب کشور در شهرستان دهلران" را به دیده خود ندیده است.
مدیریت‌های نفتی که خانه‌های سازمانی کارکنان نفت را در مرکز استان و یا در استان کرمانشاه می‌سازد ولی نمی‌داند که حق دهلران است که باید مثل همه شهرها ازجمله مسجدسلیمان، ماهشهر، گچساران و... خانه‌های سازمانی کارکنان آن شرکت را در کنار همان شهر نفت‌خیز بسازند.
در هرجای کشور که نگاه می‌کنی و یا در سایت‌های مختلف اینترنتی اگر جست‌وجو کرد می‌توان دید که شرکت‌های نفتی باعث خیروبرکت برای آن مناطق نفت‌خیز شده‌اند و مردم آنان شاهد در اختیار قرار دادن بودجه‌ای به شهرداری‌ها، ساخت فرودگاه، جاده، تفرج‌گاه و فضای سبز، ساخت مدرسه و مسجد و... شده‌اند ولی از این خدمات در شهرستان نفت‌خیز دهلران خبری نیست که نیست...
و اما مهم‌ترین خواسته مردم و مسئولان جذب نیروهای بومی منطقه در شرکت نفت است، موضوعی که دکتر احمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی ۲۲ بهمن سال ۹۳ و در جمع مردم دهلران بیان داشت که "با هماهنگی و دستور وزیر نفت از استخدام نیروهای غیربومی در شرکت‌های نفتی جلوگیری شده است و تنها فقط به نیروهای بومی اولویت داده‌شده است."
اما به استحضار جناب آقای وزیر و نماینده مجلس برسانیم که شنیده‌ها حاکی از آن است که سهمیه استخدامی اخیر شرکت نفت دهلران ۶۰ نفر بوده است ولی متأسفانه کمتر از ۵ نفر از جوانان غیور دهلرانی در آن پذیرفته‌شده‌اند، که این موضوع جای بس تأسف و سؤال از نماینده و وزیر نفت است...
به‌راستی وقتی‌که نفت در دهلران است و جوانان آن برای به دست آوردن شغل گرد جهان می‌گردند چه کسی باید تأسف بخورد...!
حال نمی‌دانیم داد خود را به وزیر محترم کرمانشاهی برسانیم یا به نماینده محترم، ولی درهرحال آقایان بدانند که با مدیریت صحیح و عدم به‌کارگیری نیروهای غیربومی در منطقه، شاهد بیکاری جوانان و رفتن آن‌ها به کلان‌شهرها ازجمله تهران و کرج نخواهیم بود و بحمدالله جای کار برای تمام جوانان دهلرانی در خود شهرشان وجود دارد، اما افسوس....
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد