سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15815
|
07:27 - 1394/05/26
نسخه چاپی

در میزگرد خبری بسیج سازندگی با خبرنگاران عنوان شد/

احداث هفت باب مسجد در شهرستان ایوان

احداث هفت باب مسجد در شهرستان ایوان
اولین نشست خبری بسیج سازندگی ایلام با حضور خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری ایوان برگزار شد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازجویزر، اولین نشست خبری بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع)استان ایلام با حضور خبرنگاران رسانه های استانی در سالن اجتماعات فرمانداری ایوان برگزار شد.

معروف بسطامی فرماندار ایوان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد : مردم شهرستان ایوان در همه عرصه ها و صحنه های مختلف مربوط به نظام ، بویژه در سالهای دفاع مقدس حضوری حماسی و غرورآفرین داشته اند داشتن تعداد 364 شهید و 1200 جانباز و 30 آزاده و خلق حماسه های سارات سومار و تنگ کوشک شاهدی بر این مدعاست.

وی ادامه داد: این شهرستان با نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت ، 900 کیلومتر مربع وسعت ، دارای دو شهر و 4 دهستان ، با 70 درصد جمعیت شهری و 30 درصد جمعیت روستایی است و با وجود پتانسیل و ظرفیت ها و توانمندیهای بسیار خوب در بخشهای کشاورزی ، صنعتی و اقتصادی ، یکی از شهرستانهای موفق در سطح استان می باشد.

وی همچنین گفت : دولت یازدهم در راستای تحقق شعارها و وعده های انتخاباتی خود و در راستای اقتصاد مقاومتی و توازن منطقه و محرومیت زدایی و توسعه زیرساختها و کمک به توانمندی اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم ، در این منطقه در سال 93 بالغ بر 600 میلیارد ریال از اعتبارات ملی ، تملک دارایی و استانی هزینه نموده است.

فرماندار ایوان در خصوص آخرین وضعیت پروژه های سطح شهرستان گفت : با آبگیری سد کنگیر و آبی شدن 2500 هکتار از اراضی دیم بخش زرنه و انجام و اجرای طرح ها و پروژه های مختلف و با توسعه تعاونیهای روستایی و صنایع دستی ، قالیبافی ، خیاطی و سایر مشاغل خانگی در راستای ایجاد اشتغالزایی و محرومیت زدایی افق روشنی را برای شهرستان پیش بینی می کنیم.

در ادامه این نشست سرهنگ بصیری فرمانده سپاه ناحیه ایوان در خصوص اهداف و برنامه های سپاه در راستای اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی به تبیین شرح وظایف بسیج سازندگی پرداخت و گفت: بسیج سازندگی از طریق اعطای تسهیلات کم بهره ، کمک به ایجاد طرحها و کارگاههای زودبازده و اشتغالزا ، ساخت مسکن ، حمام و سرویس بهداشتی برای خانوارهای کم درآمد ، احداث مسجد و خانه های بهداشت در مناطق محروم و ایجاد کلاسها و کارگاههای آموزش اشتغال و مهارتی و برگزاری و اجرای کلاسها و اردوهای فرهنگی ، برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم فعالیت دارد.

وی افزود : بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایوان در طول سال گذشته در مناطق مختلف شهرستان 7 باب مسجد با اعتبار 280میلیون تومان ، احداث 24باب سرویس بهداشتی برای خانواده های نیازمند با اعتبار 30میلیون تومان با مشارکت کمیته امداد ، احداث یک باب خانه بهداشت با اعتبار 16میلیون تومان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ، تعمیر و بازسازی مسکن محرومان با اعتبار 60 میلیون تومان انجام داده است.

فرمانده سپاه ناحیه ایوان همچنین افزود : بیش از 7115 نفر تاکنون در قالب 430 اردوی جهادی در شهرستان ایوان در پروژه های محرومیت زدایی ، بهسازی و مرمت مدارس ، خدمت رسانی و ... مشارکت داشته اند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد