سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15793
|
08:11 - 1394/05/25
نسخه چاپی

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی ایلام:

راهکار کاهش طلاق ازدواج سنتی است

راهکار کاهش طلاق ازدواج سنتی است
جنگ شادی توسط موسسه راشا در دره شهر برگزار شد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازسیمره خبر، جنگ شادی توسط موسسه راشا و با همکاری بهزیستی دره شهر در پارک شهرداری این شهرستان برگزار شد.

"شاپور کردی"، معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي هنري در قالب جشن ها، گردهمايي ها، نشست ها و حتي بازي هاي جمعي و محلي بعنوان نشاطهای گذرا باعث ايجاد همدلي و نشاط اجتماعي در جامعه مي شود.

وی اظهار کرد: باید با بالا بردن امید به زندگی از طریق ارتباط صمیمی و تعامل، این شادیها را به سمت ثبات زندگی خوب و نشاط پایدار ببریم.

کردی اعتیاد، خودکشی و طلاق را مهمترین مشکلات استان دانست و افزود: از این سه آسیب اجتماعی، بالا رفتن امار طلاق را باید بعنوان مهمترین و نگران کننده ترین مسئله در استان نام برد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق از زمان عقد تا چهار سال اول زندگی روی می دهد تصریح کرد: طلاق در چهار سال اول زندگی در کشور 48 درصد است اما متاسفانه این مسئله در استان با 16 درصد افزایش نسبت به امار کشور به 64 درصد رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه یکی از مشکلات را از بین رفتن ازدواج سنتی در استان دانست و افزود: سالهای گذشته ازدواج بر پایه شناخت خانوادگی بود و از عقد تا ازدواج  یکسال طول می کشید، همین امر باعث می شد که زوجین از هم شناخت خوبی داشته باشند و درصد طلاق کمتر شود.

وی تصریح کرد: الان از اشنایی تا ازدواج به دوماه نمیکشد متاسفانه هیمن مشکل باعث شده دوران عقد تا ازدواج از بین رفته و نبود شناخت بعضا باعث جدایی شده است.

کردی با یبان اینکه در همین دوران کم نیز زوجین متوجه اختلاف نظر زیاد خود می شوند اما به اجبار با هم ازدواج میکنند که منجر به طلاق می شود.

معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام ،خاطر نشان کرد: مشاوره صحیح قبل از ازدواج در بین زوجین، اشنایی زوجین قبل از ازدواج با نظارت خانواده ها، پادر میانی و راهنمایی جوانان توسط ریش سفیدان و رفتن به سمت ازدواج سنتی می تواند در کاهش آمار طلاق استان موثر باشد.

اجرای ایستگاه نقاشی، نمایش طنز، اجرای موسیقی، برگزاری مسابقه از برنامه های این جنگ شادی بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد