سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15791
|
13:45 - 1394/05/24
نسخه چاپی

در پی تحصن کادر پرستاری بیمارستان امام(ره) ایلام/

تجمع کنندگان: از اعتراض دست نمی کشیم/اتاق‌های عمل همچنان تعطیل

تجمع کنندگان: از اعتراض دست نمی کشیم/اتاق‌های عمل همچنان تعطیل
در پی محقق نشدن خواسته های کادر پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام تجمعی در محوطه بیمارستان صورت گرفت.

به گزارشایلام بیداربه نقل از  ایلام رصد،صبح امروز تعدادی از پرسنل کادر پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) در اعتراضی صنفی در محوطه بیمارستان تجمع کردند.

یکی از معترضین در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این تجمع گفت: سال گذشته از سوی وزارت علوم پزشکی طرحی تصویب شد که قرار بود به کادر پرستاری برمبنای عملکرد حقوق و مزایا پرداخت شود.

وی ادامه داد: اما این طرح با مشکلات زیادی مواجه بوده و تبعیض میان کادر درمانی و پزشکی را چندبرابر می کند و همچنین با وجود این طرح هنوز مزایای معوقی که قبلا بصورت کارانه به کادر پرستاری پرداخت شده پرداخت نشده است.

یکی دیگر از پرستاران معترض در اعتراض به طرح تحول سلامت بیان کرد: مسئولین با اجرای این طرح اعلام کردند که مزایای کارکنان درمانی افزایش می یابد اما پس از دوسال از این طرح کارهای کادر پرستاری چند برابر شده و متأسفانه نه تنها مزایایی افزایش نیافته بلکه بین 500تا یک میلیون تومان از حقوق و مزایای همکاران کم شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در طول یکسال گذشته این مزایای ناچیز هم پرداخت نشده و هریک از کادر پرستاری مبلغی در حدود 70 الی 90میلیون ریال معوق دارند که برخلاف سایر استان های کشور که چند روز گذشته پرداخت شده در ایلام هنوز مسکوت است

پرستاری دیگر از تجمع کنندگان در اعتراض به فاصله طبقانی و تبعیض میان کادر پزشکی و پرستاری تصریح کرد: به رغم اینکه پرستاران موتور محرکه بیمارستان هستند و بیشترین حضور و فشار کاری را دارند کارانه‌ای که برای آن‌ها پرداخت می‌شود دارای تبعیض بسیار زیادی نسبت به پزشکان است.

اتاق های عمل بیمارستان تعطیل شد

در پی این تجمع و تعطیلی بخش های مختلف بیمارستان اعم از اتاق های عمل تعطیل شده و کار درمانی بیمارستان با مشکل جدی مواجه بوده و اعتراض همراهان بیماران را بدنبال داشته است.

همراه یکی از بیماران در حین برگشت مریض خود از اطاق عمل بدلیل نبود کادر درمانی به بخش در حال به خبرنگار ما گفت: مسئولان بیمارستان هرچه زودتر برای این موضوع فکری کرده و طوری اقدام کنند که بیماران که چند روزه در نوبت عمل و جراحی هستند دچار مشکل نشوند.

در پی این اعتراض بخش اتاق عمل بیمارستان بصورت کامل تعطیل شده و  کار درمان را با مشکل مواجه ساخته زیرا کادر پزشکی بدلیل نبود کادر پرستاری بیمارستان را ترک و از انجام جراحی بیماران خودداری کردند.

این اعتراضات در طول چند روز گذشته نیز صورت گرفته اما کادر دانشگاه علوم پزشکی به خواسته معترضین پاسخ مناسب نداده اند.

تجمع کنندگان اعلام کردند که در صورت محقق نشدن خواسته های خود باز به اعتراضات ادامه خواهند داد.

تصاویر این پایگاه خبری نشان از تعطیل بودن اتاق های عمل بوده که با اعتراض شدید بیماران و همراهان آنها مواجه شده است.

بنا بر درخواست تجمع کنندگان از انتشار تصاویر تجمع خودداری می شود.

 
انتهای پیام/ی

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد