سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14730
|
11:22 - 1394/03/26
نسخه چاپی

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه ایلام در گفتگو با ایلام بیدار:

تحریف اندیشه های امام در راستای منافع شخصی است

تحریف اندیشه های امام در راستای منافع شخصی است
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه ایلام گفت: تحریف اندیشه های امام در راستای منافع شخصی و گروهی است.

حجت الاسلام و المسلمین "مهدی اکبرنژاد"، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیدارگفت: مسئله تحریف موضوعی بوده که در تاریخ قدمت خیلی زیادی دارد و در زمان های مختلف اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: موضوع تحریف در برخی از کتاب های آسمانی، سخنان پیامبران و امامان هم اتفاق افتاده و بعنوان یک دغدغه در طول تاریخ مطرح بوده است.

این روحانی افزود: یکی از مواردی که اکنون وجود دارد بحث تحریف اندیشه های حضرت امام راحل است که می تواند چند بخش داشته باشد و که یک مورد آن تأکید به الفاظ است.

اکبرنژاد با بیان اینکه کم و بیش کردن الفاظ روشن ترین مصداق تحریف است، ادامه داد: بخش دیگر تحریف می تواند تحریف معنوی باشد یعنی مقاصد و معانی که امام راحل از صحبت هایشان داشته اند به طرز دیگری از آن برداشت شود؛ یعنی آن معنای دقیق و واضح به جور دیگری تعبیر شود.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام بیان کرد: مبحثی که در حال حاضر وجود دارد یک جانبه نگری به اندیشه ها و گفتار امام خمینی(ره) است، به طوری که بخشی از فرمایشات امام راحل را به یک موضوعی ربط می دهند و اصل موضوع را نمی بینند.

وی عنوان کرد: بایستی تمامی گفته ها همراه با سند را در کنار هم گذاشت و بعد اقدام به تحلیل گفته ها کرد و استناد کردن به یک جمله نمی تواند دقیق باشد.

این روحانی تأکید کرد: باید به صورت کامل و جامع در یک موضوع خاص فرمایشات امام راحل را دید و بعد قضاوت کرد.

اکبرنژاد با بیان اینکه افرادی هم که اقدام به این کار می کنند بدنبال اهداف متعدد هستند که باید مراقب بود، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای مقابله با این تحریف ها این است که سخنان امام راحل را جامع دید.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام در پایان گفت: بیان این گونه اظهارت در راستای منافع شخصی و گروهی است که باید نسبت به آن حساس بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد