سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14726
|
09:09 - 1394/03/26
نسخه چاپی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش ایلام خبر داد:

ارائه آموزش به شش هزار و 300 بی سواد استان

ارائه آموزش به شش هزار و 300 بی سواد استان
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش ایلام از ارائه آموزش به شش هزار و 300 بی سواد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار، "عباس شفیعی"، معاون سواد اموزی استان ایلام با اشاره به سهم ابلاغی برای پوشش افراد بیسواد در سال جاری گفت: امسال آموزش شش هزار و 300 نفر از افراد بیسواد استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تا سال گذشته آموزش ها به سوادآموزان تنها از طریق موسسه های غیر دولتی و مدارس دولتی ارایه می شد که امسال از مشارکت کارمندان دولت، معلمان رسمی و بازنشسته آموزش و پرورش نیز استفاده خواهد شد.

این مسئول افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران و شورای انقلاب فرهنگی این افراد می توانند در سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم افراد بیسواد را آموزش دهند.

شفیعی تاکید کرد: در این زمینه به ازای آموزش هر سواد آموز به شرط قبولی در دوره سوادآموزی شش میلیون و 200 هزار ریال ، دوره تحکیم 900 هزار ریال و دوره انتقال هفت میلیون و 500 هزار ریال به آموزش دهندگان اعم از کارکنان دولت ، معلمان آموزش و پرورش و موسسه های غیر دولتی پرداخت خواهد شد.

وی طول دوره تحصیلی هر یک از سواد آموزان اعم از سوادآموزی، انتقال و تحکیم را بین سه تا چهار ماه اعلام کرد و از اجرای طرح خودآموز برای نخستین بار در سال جاری نیز خبر داد.

شفیعی افزود: در قالب این طرح هر یک از سواد آموزان در صورتیکه بصورت خود خوان آموزش های سواد را کسب کرده و موفق به قبولی در آزمون پایان دوره شوند، حق الزحمه آموزش به حساب آن شخص واریز خواهد شد.

این مسئول نرخ باسوادی استان برای جمعیت 10 تا 49 سال را 86/91 درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس پایش سال 90 جمعیت بیسواد کشور سه میلیون و 645 هزار نفر بوده که سهم استان ایلام از این تعداد 28 هزار و 582 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال بوده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد