سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14705
|
08:24 - 1394/03/25
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

ساماندهی اقتصاد در 100 روز میسر نمی شود

ساماندهی اقتصاد در 100 روز میسر نمی شود
استاندار ایلام گفت: ساماندهی اقتصاد در 100 روز میسر نمی شود.

به گزارشایلام بیداربه نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، "محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام در نشست شورای اداری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت سالروز پیروزی دولت تدبیر و امید، گفت: دو سال پيش در چنين روزي مردم به دنبال روزنه اي جهت نيل به ثبات و آرامش و در عين حال پيشرفت و توسعه کشور بودند، به گفتمان اعتدال و عقلانيت رأی دادند و خدا را شاكريم كه امروز نتيجه اين انتخاب خود را كه ارتقاء جايگاه ايران اسلامي در منطقه و عرصه بين المللي، ثبات بازار، رشد مثبت اقتصادي و تحول در حوزه هاي مختلف است را شاهدند.

وی با تبریک روز خلق حماسه مردم ایران و انتخاب روحانی که مهر تائیدی بر شعار اعتدال دولت تدبیر و امید بود، اظهار کرد: مردم با اگاهی و واقع بینی بر اساس نیازروز کشور این دولت را انتخاب کردند و با اکثریت قاطع انرا برگزیدند حال دولت وظیفه خود می داند که در جهت اعتلای ایران و ارتقاء خدمات به مردم گام بردارد.
استاندار ایلام بیان داشت: وضعیت بحرانی سال های 90، 91 و 92 به علت تحریم ها و فشارهای خارجی به کشور که همه عرصه های داخلی و خارجی کشور را تحت تاثیر قرار داده بود ودر شش ماهه دوم سال 92 تا روی کار امدن دولت تدبیر و امید و استقرار وزیران این وضعیت وخیم تر شد عملا دولت را در شرایط بحرانی قرار داد که تورم ان به بیش از چهل درصد رسید.
وی با اشاره به تدوین برنامه صد روزه رئیس جمهور محترم برای ایجاد ثبات اقتصاد کشور گفت:متاسفانه رسانه ها به گونه ای دیگر برداشت نمودند که باید طی این صد روز اقتصاد کشور ساماندهی شود .
مروارید تصریح کرد:با نگاه واقع بینانه و عقلانیت محور در می یابیم که ساماندهی اقتصاد بر امده از وضعیت بحرانی کشور در صد روز میسر نمی باشد اما با عنایات الهی و راهبری رهبر معظم انقلاب و تدابیر رئیس جمهور محترم تلاش دولت در راستای کاهش نرخ از 45 درصد به کمتر از 15 درصد مؤثر واقع شد و هم اکنون اقتصاد کشور به یک حدی از ثبات رسیده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ریاست جمهوری همه تحولات و وقایع را در نشست خبری برای ملت عزیز ایران بازگو کردند، بیان داشت: موضوعی که برای دولت و جامعه جهانی اهمیت دارد بحث بحران آب و محیط زیست است که در شرایط تحریم این وضع وخیم تر شده است.
وی ادامه داد: اگر چه عده ای بیان می دارند که مباحث محیط زیست جهانی و بحران آب به تحریم ها ارتباط ندارد اما مطرح کردن این مسائل در شرایط امروز کشور نشان دهنده علم و آگاهی ریاست جمهوری از وقایع جهانی است.
عالیترین مقام اجرایی دولت در استان اضافه کرد: مطرح کردن مباحت زیستی محیطی و بحران آب در شرایط کنونی که در مجامع جهانی به یک زبان مشترک بین المللی تبدیل شده است برای معطوف کردن توجه سازمانهای زیست محیطی به شرایط کشور می باشد تا از توان و نفوذ آنها در جامعه بین الملل برای حق و حقوق ملت ایران بهره ببرد.
وی با بیان اینکه بحران آب شیرین و حفظ منابع موجود آبی در دنیا یک معضل اساسی است که نیازمند مدیریت واحد جهانی می باشد، خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری برای جلب توجه جامعه جهانی، سازمانهای زیست محیطی و گروههای صلح طلب و نشان دادن واقعیت قدرتهای بزرگ با انچه که شعار می دهند، عمداً این مسائل را مطرح نمودند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد