سرویس: سیاسی
کد خبر: 65993
|
00:05 - 1403/04/11
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

ضرورت تبیین آزادسازی مهران

ضرورت تبیین آزادسازی مهران
آزادسازی مهران باید بهتر تبیین شود و این وظیفه‌ای است که بر دوش همه قرار دارد و همه در این راستا وظیفه داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، آزادسازی‌مهران، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس ایران بود که در دهم تیرماه سال ۱۳۶۵ با رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام به وقوع پیوست. این عملیات که با نام «کربلای ۱» شناخته می‌شود، باهدف بازپس‌گیری شهر مهران و سلسله ارتفاعات قلاویزان و دستیابی به مرز بین‌المللی انجام شد.

دهم تیرماه در تقویم به نام آزادسازی مهران نام‌گذاری نشده است؛ ولی نام مهران در ذهن مردم باقی‌مانده است؛ به همین دلیل ضروری است تا علاوه بر توجه به مرز مهران اهمیت آزادسازی مهران هرچه بیشتر تبیین گردد.

آزادسازی مهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

میلاد ابراهیمی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: آزادی سازی مهران در اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی افزود: باید توجه داشت که همچنان برای نسل‌هایی آینده اهمیت این روز مغفول مانده است و نیاز است تا تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.

ابراهیمی تصریح کرد: امروز باید بیشتر در این زمینه کار کنیم و این روز را بهتر برای مردم تبیین کنیم.

آزادسازی مهران دارای اهمیت ویژه‌ای بود

حسن بختیاری از پیشکسوتان ایلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: موقعیت استراتژیک: مهران به دلیل نزدیکی به خط مرز و اشراف بر دشت دهلران، از اهمیت استراتژیکی بالایی برخوردار بود. آزادسازی این شهر، گامی مهم در جهت تأمین امنیت مرزهای غربی کشور و دفع تجاوزات رژیم بعث عراق محسوب می‌شد.

وی افزود: پیروزی غرورآفرین: عملیات کربلای ۱ با وجود موانع و دشواری‌های فراوان، با موفقیت به انجام رسید و به یکی از پیروزی‌های غرورآفرین رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تبدیل شد.

وی تصریح کرد: آثار و پیامدهای آزادسازی مهران شامل موارد زیر بود:

تثبیت روحیه مقاومت: این عملیات، بار دیگر روحیه مقاومت و ایثار را در میان مردم ایران تقویت کرد و نشان داد که ملت ایران در دفاع از خاک میهن خود مصمم و استوار هستند.

تغییر موازنه قوا به نفع ایران: آزادسازی مهران، نقطه عطفی در جنگ ایران و عراق به شمار می‌رود و موازنه قوا را به نفع ایران تغییر داد.

ایجاد امید و روحیه در جبهه‌ها: این پیروزی، روحیه مضاعفی به رزمندگان اسلام در جبهه‌ها داد و امید به پیروزی نهایی را در آنها تقویت کرد.

فشار سیاسی به رژیم بعث: آزادسازی مهران، فشار سیاسی و نظامی زیادی را به رژیم بعث عراق وارد کرد و آنها را مجبور به عقب‌نشینی و پذیرش صلح کرد.

آزادی سازی مهران باید بهتر تبیین شود

علی هاشمی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: آزادسازی مهران با رشادت و فداکاری هزاران شهید سرافراز به دست آمد. یاد و خاطره این شهدای والامقام، همواره در قلب ملت ایران زنده خواهد ماند.

وی افزود: آزادی سازی مهران باید بهتر تبیین شود و این وظیفه‌ای است که بر دوش همه قرار دارد و همه در این راستا وظیفه داریم.

هاشمی تصریح کرد: جای آزادسازی مهران در تقویم همچنان خالی است و ضروری است تا مسئولان به این مسئله نگاه ویژه داشته باشند.

 

انتهای خبر/ر

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب