سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65989
|
09:12 - 1403/04/10
نسخه چاپی

سرپرست گمرک ایلام:

یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد

یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد
 سرپرست گمرک ایلام گفت: طی سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سهراب کمری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: بیش از ۴۰۵ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد که این میزان کالا با وزن ۷۶۹ هزار تُن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است.

 سرپرست گمرک ایلام گفت: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۹ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.

 کمری بیان کرد: در مدت یاد شده ۴۹۳ پروانه خروج موقت برای کامیون‌های کشنده و سایر کالا صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه هزار و ۴۶۳ پروانه ورود موقت صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۱ درصدی داشته است.

 سرپرست گمرک ایلام یادآور شد: طی سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران با وزن سه میلیون و ۲۲۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

 

انتهای خبر/م


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب