سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65987
|
08:48 - 1403/04/10
نسخه چاپی

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام:

۳۳۳ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

۳۳۳ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: تا شب گذشته ۳۳۳ هزار تن گندم معمولی و دوروم از کشاورزان ایلامی خریداری و از این مقدار تاکنون فایل ۳۱۰ هزار تُن آن به بانک عامل کشاورزی برای پرداخت مطالبات ارسال شده است.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  علی‌اصغر باباخانی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در ایلام، اظهار کرد: ۳۰ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران ایلام تاکنون پرداخت شده است.

 مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام افزود: بیش از ۹۵ درصد این مطالبات به کشاورزان شهرستان‌های دهلران و مهران پرداخت شده که البته هنوز گندم‌کاران بخش صالح‌آباد از توابع شهرستان مهران مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

 وی گفت: تا شب گذشته ۳۳۳ هزار تن گندم معمولی و دوروم از کشاورزان ایلامی خریداری و از این مقدار تاکنون فایل ۳۱۰ هزار تُن آن به بانک عامل کشاورزی برای پرداخت مطالبات ارسال شده است.

 باباخانی یادآور شد: مطالبات بیش از ۲۲۰ هزار تن از فایل‌های ارسال شده به بانک عامل کشاورزی به‌حساب کشاورزان واریز شده است.

 وی ادامه داد: متولی پرداخت بهای گندم‌کاران در کل کشور سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه است و شرکت غله و خدمات بازرگانی فقط متولی خرید تضمینی گندم و ثبت در سامانه سیفا و ارسال فایل‌های خرید به بانک عامل کشاورزی است و عملاً نقش و دخالتی در پرداخت بهای گندم‌کاران ندارد.

 مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام از مسئولان ارشد و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست از مرکز نسبت به‌تعجیل در پرداخت مطالبات گندم‌کاران ایلام رایزنی و پیگیری کنند.

 باباخانی با اشاره به پایان برداشت در مناطق گرمسیری، خاطرنشان کرد: روند برداشت گندم از مزارع تا اواسط مردادماه در مناطق سردسیر و معتدل ایلام ادامه خواهد داشت.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب