سرویس: سیاسی
کد خبر: 65972
|
08:44 - 1403/04/09
نسخه چاپی

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام خبر داد:

فعالیت ۲۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در ایلام

فعالیت ۲۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در ایلام
 معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام با افتتاح دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی هم‌زمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه در ایوان و چوار، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ۲۳ واحد رسید.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  فیض‌الله شیرزادی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی هم‌زمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه در ایوان و چوار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
 

 معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام با بیان اینکه با افتتاح این دو دفتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ایلام به ۲۳ دفتر افزایش یافت، افزود: در حال حاضر تمامی حوزه‌های ۱۵ گانه قضایی ایلام تحت پوشش ارائه خدمات الکترونیکی این دفاتر قرار دارند.

 وی گفت: سیاست کلان دستگاه قضایی در راستای حذف پرونده‌های قضایی به‌صورت فیزیکی و ارائه خدمات بهتر به‌صورت الکترونیکی به مردم است.

 شیرزادی یادآور شد: براین‌اساس، بخشی از خدمات دستگاه قضایی به‌صورت الکترونیکی توسط این دفاتر انجام و سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و سهولت در فرایند انجام امور و تکریم مراجعان می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه امروز بخش مهمی از خدمات قوه قضاییه در کل کشور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می‌شود، ابراز کرد: آموزش مدیران و کارشناسان این دفاتر توسط همکاران مجرب قضایی به‌صورت مستمر انجام و علاوه بر نظارت‌ها و کنترل‌های سیستمی، کارشناسانی هم برای ارزیابی و بررسی میدانی عملکرد به دفاتر اعزام می‌شوند.

 معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام گفت: در سال گذشته در راستای اجرای طرح جهادی، کارشناسان این دفاتر به مناطق محروم و روستاهای دوردست ایلام اعزام شدند و خدمات ویژه‌ای از جمله ثبت و ویرایش ثنا (ثبت‌نام الکترونیک)، دریافت دادخواست‌ها، شکایات و لوایح قضایی را به‌صورت رایگان برای ساکنان این مناطق انجام دادند.

شیرزادی با اشاره به اینکه صدور مجوز فعالیت این دفاتر با انجام تشریفات قانونی و شرکت متقاضیان در آزمون ورودی و موفقیت در مرحله مصاحبه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری برای تکمیل ظرفیت موجود در ایلام، آزمونی دراین‌خصوص برگزار خواهد شد که زمان و مکان آزمون متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب