سرویس: سیاسی
کد خبر: 62546
|
00:17 - 1403/03/31
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت وحدت بین ارکان تصمیم‌ساز ایلام حول توسعه استان

ضرورت وحدت بین ارکان تصمیم‌ساز ایلام حول توسعه استان
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید برای توسعه استان به یک وحدت حداکثری برسیم و همه مسئولین آحاد مردم و گروه‌های نخبگانی پای‌کار بیایند.

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: ما در یک جنگ اساسی درونی و بیرونی قرار داریم و دشمن در بستر برخی ضعف‌های ماست که یکسری هزینه‌ها را تحمیل می‌کند و ما هر جا ضربه خوردیم به‌واسطه مزدوران داخلی بوده و این مزدوران لزوماً کسانی نیستند که جاسوسی می‌کنند؛ بلکه مسئولی که کار نمی‌کند، فردی که در جای غیرتخصصی قرار می‌گیرد و کسی که به گفتمان انقلاب خیانت می‌کند نیز در زمره مزدوران داخلی هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متأسفانه امروز ما در فضای بروکراسی کشور با رخوتی مواجه هستیم که علاقه به تلاش و کار را کم کرده است و این ساختار بروکراسی باید در جهت شعارهای انقلاب اسلامی یعنی همان عقلانیت، معنویت و عدالت متحول شود.

وی در ادامه گفت: در دستگاه‌های اجرایی با یک کرختی اداری مواجه هستیم. باید بدانیم که ساختار دست‌وپا ندارد؛ بلکه کارگزار است که آن را مدیریت می‌کند و دانشجویان به‌عنوان مطالبه‌گر باید یقه افرادی را بگیرند که در سطح سیاست ساز، سیاست‌گذار و مجری بلد نیستند کار کنند و یا انگیزه و تحرک لازم برای خروج کشور از وضعیت موجود را ندارند.

فلاحی گفت: قبلاً در تهران کسی به ایلام توجه نمی‌کرد؛ اما با تلاش‌ها، حضور فعالانه در مجلس، استفاده از تریبون‌های مختلف برای مطرح‌کردن ایلام و پیگیری امور استان در وزارتخانه‌ها توسط نمایندگان، امروز ایلام در سطح کلان موردتوجه است؛ اما برای به‌نتیجه‌رسیدن این مهم، مدیران اجرایی باید پس از باز کردن معبر توسط نماینده پای‌کار آمده و به وظیفه خود عمل کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید برای توسعه استان به یک وحدت حداکثری برسیم و همه مسئولین اعم از ائمه جمعه، نمایندگان، استاندار، معاونین، فرمانداران، فرماندهان نظامی، امنیتی و انتظامی، مسئولین قضایی، مدیران اجرایی، اصحاب رسانه و آحاد مردم و گروه‌های نخبگانی پای‌کار بیایند تا صدای واحد ایلام برای توسعه هر چه بیشتر در مرکز تقویت شود و بیش از گذشته به ایلام و مطالبات مردمانش نگاه راهبردی شود.

وی یادآور شد: احیای سهم‌های استان ایلام در حوزه آلایندگی، صادرات و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ نفت و گاز استان ایلام و حوزه معادن و واریز این مبالغ به استان ایلام را می‌توان از دستاوردهای نمایندگان استان در مجلس یازدهم دانست که به‌واسطه ایجاد نگاه راهبردی به ایلام زمینه آن مهیا شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تلاش شود که مرکز پژوهش‌های مجلس به‌عنوان یک نهاد علمی از حالت سیاسی خارج شود و به معنای واقعی کلمه به بازوی پژوهشی نمایندگان جهت ارائه طرح‌ها و قانون‌گذاری تبدیل شود و آسیب‌ها و فرصت‌های یک طرح را به‌صورت کارشناسانه در اختیار نماینده قرار بدهد.

 

انتهای خبر/ر

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب