سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65865
|
00:21 - 1403/04/02
نسخه چاپی

یادداشت؛

انتخاب چهاردهم، فصلی جدید برای خلق حماسه‌ای بزرگ

انتخاب چهاردهم، فصلی جدید برای خلق حماسه‌ای بزرگ
انتخاب چهاردهم، فصلی جدید برای خلق حماسه‌ای بزرگ در مسیر ایرانی مقتدر و سربلند است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یوسف کریمیان فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: روزهای واپسین اردیبهشت‌ماه امسال، حادثه‌ای تلخ و ناگوار در تاریخ ایران اسلامی به وقوع پیوست که با تمام تلخی‌اش دریچه‌ای جدید از همبستگی و بینش سیاسی در بین مردم و دولت ایجاد کرد که در نوع خود بسیار قابل‌تقدیر و امیدوارکننده است.

حادثهٔ سقوط بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش، هر چند موجی از بهت و ناباوری توأم با دلتنگی و اندوه در سراسر ایران عزیز به همراه داشت؛ اما به دنبال آن تدبیر به‌موقع و هوشمندانهٔ رهبر فرزانه و حضور مردم قدرشناس و همیشه بیدار در تشییع شهدای گران‌قدر، مدیریت حادثه و عواقب آن را به سمتی سوق داد که تمام معادلات و تحلیل‌های کارشناسان جهان را به شکل امیدوارکننده‌ای به ثبات سیاسی ایران منتج گرداند.

مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند که در خلق حماسه‌ها و بزنگاه‌های تاریخی در حمایت از اصول‌دینی، اسلامی و میهنی خود بهترین‌اند و همیشه نگاه‌های دوستان و دشمنان معطوف عکس‌العمل‌ها و واکنش آنان به مسائل رخ‌داده در کشور است و خوشبختانه در تمام طول تاریخ، مردم فهیم و سلحشور، سربلند دوره‌ها بوده و خواهند بود.

هر چند که در حادثهٔ ناگوار ازدست‌دادن رئیس‌جمهور محبوب و فداکار و همراهان شهیدش، درایت رهبر عزیز و ملت بابصیرت، فرصتِ فرصت‌طلبی را از دشمنان گرفت، اما از سویی دیگر آزمونی مهم و سرنوشت‌ساز را در مسیر شکوفایی و اقتدار کشور پیشروی ملت ترسیم کرد که گذر از آن بیش از هرزمان دیگری نیازمند هوشیاری مردم و تدبر مسئولین است. آزمونی حساس و خطیر به نام چهارمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری.

پس از شهادت شهید جمهور، دکتر رئیسی، مطابق قانون اساسی می‌بایست ظرف مدت ۵۰ روز از طریق انتخابات، رئیس‌جمهور بعدی انتخاب شده و زمام امور کشور را در دست گیرد.

اما اینکه چه کسی انتخاب شود و ادامه‌دهنده راه شهید جمهور مردمی شود، نکته‌ای بسیار مهم و حساس است که قطعاً آینده سیاسی ۴ سال آیندهٔ کشور را تحت‌تأثیر مستقیم خود قرار می‌دهد.

ازاین‌رو همهٔ افراد جامعه اعم از خواص و عوام و هرآن‌کس که خود را ایرانی می‌داند باید طبق اصول اساسی انقلاب اسلامی و به‌دوراز هیجانات سیاسی و یا گرایش‌های حزبی، خود را موظف و ملزم به انتخاب اصلح نمایند تا کشور دچار آشفتگی و سردرگمی نشود و در مسیر ترقی و رسیدن به پیشرفت‌های پرتکرار قرار گیرد.

بدیهی است هر دولتی که تا کنون به روی کار آمده، تفاوت‌های فکری و اجرایی با دولت‌های قبل و بعد از خود داشته و در این برهه از زمان نیز به طور حتم این‌چنین خواهد بود. اما مسئله‌ای اصلی هدایت کشور به سمت افق‌های روشن و آینده‌ای پربار و دغدغه‌مندی برای گشایش و حل اهم مشکلات مردم در چارچوب دین و قانون اساسی است که این مهم ساختاری کلی و شکلی جامع و تدوین شده دارد و باید منتخب مردم برنامه‌ها و راهکارهای خود در قالب این کادر که مشخصاً برحسب صلاح دولت و ملت است، طراحی نموده و سپس با تفکر و تدبیر خود، مسیرهای منتهی به این فرایند را از کانال‌های مدنظر خود طی نماید.

عدم دادن وعده‌های دور از انتظار و اغواکننده، پرهیز از تخریب دیگر رقبا، اجتناب از اغراق‌کردن در بیان توانایی‌های خود و نیز دست‌مایه قرارندادن درد و رنج مردم برای جلب‌توجه، از جمله نکاتی است که باید هم از سوی کاندیداها و هم از جانب مردم موردتوجه و تحلیل قرار گیرد تا سره از ناسره بازشناخته شود.

در این راه لازم است تا مردم با گذری در وقایع داخلی و خارجی کشور در چند سال اخیر و کاوش در عملکرد دولت‌های مختلف و بررسی ابعاد عملکردی آنان و نیز شفاف‌سازی از سوی نامزدها، اطلاعات خود را پالایش کرده و افکارشان را به سمت انتخاب درست رهنمون سازند. انتخابی که توجهات جهانی به آن معطوف شده و همه در انتظار نتیجهٔ آن هستند تا تصویر چهار سال آیندهٔ ایران را از منظر آن نظاره کنند.

و اما انتخاب چهاردهمین رئیس‌جمهور، رویدادی فوق‌العاده حساس و تعیین‌کننده که با شهادت رئیس‌جمهور محبوب و متعاقب آن، نمایان‌شدن نمایی حقیقی از مظلومیت ایشان در پس تمام بی‌مهری‌ها و توهین‌های داخلی و خارجی، کار را برای منتخب بعدی قدری دشوار نموده است زیرا مردم امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های خالصانه و خاضعانه آن عزیز فقید در سراسر ایران اسلامی هستند و خبرهای متعدد منتشره از اقصی‌نقاط میهن، روایتگر به عمل رسیدن وعده‌های صادق شهید رئیسی است و این یعنی مردم کارآمدی را در دولت قبل تجربه کرده‌اند و قطعاً به کمتر از آن در دولت جدید راضی نخواهند شد.

در انتخابات پیشرو، اگر جدال فقط برای قدرت باشد، بی شک منجر به شکست خواهد شد، زیرا صلاحدید ملت به‌صرف قدرت، تحقق نمی‌یابد. فردی که سکان قدرت را دست می‌گیرد می‌بایست روی منعطف آن را برای ملت و سمت بُرانش را به سمت دولتمردان بگیرد تا در صورت بروز هر گونه خطا و قصور، مردم در امان باشند.

در این فصل از انتخابات، همانند همیشه، مردم نقش محوری و کلیدی را دارند چرا که سرنوشت ملت و کشور در پس انتخاب آنها نهفته است.

انتخاب اصلح، وظیفه‌ای است که بر دوش مردم گذاشته شده، مردمی که در دنیای حقیقی و مجازی امروز، بیناتر و هوشیارتر از هر زمان دیگری هستند. مردمی که هرآن‌که گره‌ای به کار کشور افتاده، گشایشگر بوده‌اند، همواره پشتیبان نظام، انقلاب و ولایت‌فقیه بوده و فارغ از تمام مشکلات، همیشه در همهٔ صحنه‌های حساس سیاسی و اجتماعی حاضر و بیدارند.

انتخابات هشتم تیرماه ۱۴۰۳، وعده‌گاهی جدید است که علاوه بر تجدید میثاق با امام راحل و شهدا، این بار نگاه‌های شهید جمهور مظلوم و محبوب را نیز به سمت خود دارد. باشد که عهد نشکنیم و به‌وقت قرار، سر صحنهٔ ایستادگی و حضور، حاضر شویم برای خلق حماسه‌ای دیگر از جنس حماسه‌های ایرانی؛ غافل‌گیرکننده، تحسین‌برانگیز و باطل‌کننده مکر مکاران و در هم کوبندهٔ نقشه‌های شوم شیاطین زمان.

خداوند بهتر از هر کسی حافظ و نگهدار دین و آیین خویش است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد