سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 65942
|
07:37 - 1403/04/07
نسخه چاپی

راهنمای گام‌به‌گام نحوه تعویض فیلتر روغن

راهنمای گام‌به‌گام نحوه تعویض فیلتر روغن
در این مقاله راهنمای گام‌به‌گام نحوه تعویض فیلتر روغن خودرو را به شما ارائه می‌دهیم. تعویض فیلتر روغن یکی از اقدامات ضروری برای نگهداری خودرو است که به طور منظم باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،تعویض فیلتر روغن یکی از اقدامات ضروری برای نگهداری منظم خودرو است. فیلتر روغن، ناخالصی ها و آلاینده های موجود در روغن موتور را به دام می اندازد و به حفظ عملکرد روان و سالم موتور کمک می کند. تعویض فیلتر به طور منظم، مطابق با توصیه های سازنده خودرو، از ساییدگی و پارگی موتور جلوگیری می کند و به افزایش طول عمر آن کمک می کند.

 

روش تعویض فیلتر روغن خودرو :

تعویض فیلتر روغن بخش مهمی از نگهداری خودرو است و این کاری است که اکثر صاحبان خودرو می توانند خودشان انجام دهند. با این حال، اگر در تعمیر و نگهداری خودرو تازه کار هستید یا به توانایی های خود اطمینان ندارید، توصیه می شود با یک مکانیک حرفه ای مشورت کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای تعویض فیلتر روغن آورده شده است:

 

مراحل تعویض فیلتر روغن :

ابزارها را جمع آوری کنید:برای تعویض فیلتر روغن، به یک فیلتر روغن جدید، یک آچار، یک ظرف تخلیه و پارچه های تمیز یا دستمال تمیز نیاز دارید.

 

فیلتر روغن را پیدا کنید:فیلتر روغن معمولاً در زیر کاپوت ماشین شما قرار دارد. اگر مطمئن نیستید که کجا آن را پیدا کنید با دفترچه راهنمای مالک خودرو خود مشورت کنید یا به این راهنمای کوتاه مراجعه کنید که نشان می دهد چگونه فیلتر روغن را در خودروهای مختلف پیدا کنید.

 

زمان تعویض فیلتر روغن

فیلتر روغن را پیدا کنید

 

روغن را تخلیه کنید:قبل از اینکه بتوانید فیلتر روغن را بردارید، باید روغن موتور را تخلیه کنید. برای انجام این کار، تشت تخلیه را زیر موتور قرار دهید و با استفاده از آچار، دریچه تخلیه روغن را بردارید. اجازه دهید روغن کاملا تخلیه شود. پس از تخلیه روغن، می توانید دوشاخه تخلیه روغن قدیمی را مجدداً نصب کنید، یا اگر وسیله نقلیه شما از واشر تخلیه قابل خرد شدن استفاده می کند، قبل از افزودن روغن جدید، آن را با یک واشر جدید جایگزین کنید.

 

فیلتر روغن قدیمی را بردارید:با استفاده از آچار فیلتر روغن قدیمی را شل کرده و خارج کنید. در اکثر خودروها، فیلتر روغن با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه‌های ساعت برداشته می‌شود. مطمئن شوید که واشر قدیمی به همراه فیلتر جدا شده است. حتما یک دستمال پارچه ای برای تمیز کردن روغنی که ممکن است در طول فرآیند ریخته شود، همراه داشته باشید.

 

بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن

فیلتر روغن قدیمی را بردارید

 

فیلتر روغن جدید را نصب کنید:مقدار کمی روغن روی واشر لاستیکی فیلتر روغن جدید بمالید، سپس آن را با دست به موتور بپیچید. فیلتر را با استفاده از آچار محکم کنید و مراقب باشید که بیش از حد آن را سفت نکنید.

 

موتور را با روغن پر کنید:با استفاده از قیف، موتور را با مقدار توصیه شده روغن پر کنید. سطح روغن را با میله اندازه گیری بررسی کنید و در صورت لزوم مقدار بیشتری روغن اضافه کنید.

 

مراحل تعویض فیلتر روغن چه زمانی است

موتور را با روغن جدید پر کنید

 

موتور را روشن کنید:موتور را روشن کنید و بگذارید چند دقیقه کار کند و نشتی در اطراف فیلتر روغن و شمع تخلیه را بررسی کنید.

 

 

 

 

روغن و فیلتر قدیمی را دور بریزید:حتما روغن و فیلتر قدیمی را به درستی دور بریزید، زیرا می توانند برای محیط زیست مضر باشند. اکثر فروشگاه های قطعات خودرو و برخی از ایستگاه های خدمات بازیافت روغن را نیز برمی دارند.

 

چرا استفاده از فیلترهای روغن با کیفیت مهم است ؟

فیلتراسیون برتر:فیلترهای روغن باکیفیت برای حذف کامل آلاینده‌ها و ناخالصی‌ها از روغن موتور طراحی شده‌اند و اطمینان حاصل می‌کنند که می‌تواند آزادانه جریان داشته باشد و اجزای داخلی موتور را روغن کاری کند.

 

محافظت بهتر از موتور:فیلتر روغن با کیفیت بالا از موتور در برابر آسیب محافظت می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد.

 

آسودگی خاطر:وقتی از یک فیلتر روغن باکیفیت استفاده می کنید، می توانید مطمئن باشید که موتور شما حفاظت مورد نیاز خود را دریافت می کند.

 

این یک رویه رایج در بین مالکان خودرو است که خودشان فیلتر روغن خود را تعویض کنند. با این حال، استفاده از فیلتر روغن با کیفیت برای اطمینان از اینکه موتور شما حداکثر حفاظت را دریافت می کند، مهم است. طول عمر فیلتر روغن را در نظر داشته باشید و فاصله زمانی تعویض توصیه شده توسط سازنده خودروی خود را دنبال کنید. با رعایت دستورالعمل های نصب بالا، استفاده از فیلتر روغن قابل اعتماد و فعال بودن در تعویض به موقع فیلتر، می توانید موتور خود را سالم نگه دارید.

 

علائم  نیاز به تعویض فیلتر روغن:

– روشن شدن چراغ هشداردهنده روغن

– کاهش قدرت موتور

– افزایش مصرف روغن

– مشاهده نشتی روغن

 

توصیه می‌شود:

• فیلتر روغن را مطابق با برنامه تعویض روغن یا هر 5000 تا 10000 کیلومتر تعویض کنید.

• در صورت مشاهده هرگونه علائم نیاز به تعویض فیلتر روغن، در اسرع وقت اقدام به تعویض آن کنید.

• با تعویض منظم فیلتر روغن، می‌توانید از سلامت موتور خودرو خود محافظت کرده و از عملکرد روان و بهینه آن لذت ببرید.

 

نکته :

محتوای موجود در این مقاله فقط برای کسب اطلاعات است و نباید به جای یک تکنسین یا مکانیک معتبر استفاده شود. اگر سؤال یا نگرانی خاصی در مورد هر یک از موضوعات مطرح شده در اینجا دارید، توصیه می کنیم با یک تکنسین یا مکانیک خبره مشورت کنید. تحت هیچ شرایطی مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به محتوایی نخواهیم داشت.

 انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب