سرویس: سیاسی
کد خبر: 65913
|
00:07 - 1403/04/05
نسخه چاپی

فعال سیاسی:

انتخابات تجلی‌گاه اراده ملت است

انتخابات تجلی‌گاه اراده ملت است
فعال سیاسی گفت: انتخابات تجلی‌گاه اراده یک ملت و نشان‌دهنده قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری برای آینده است.

اباذر میرابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «ایلام بیدار» اظهار کرد: انتخابات نه‌تنها مظهر دموکراسی است، بلکه تجلی‌گاه اراده یک ملت و نشان‌دهنده قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری برای آینده است. هر برگه رأی، نقاشی از آرزوها و خواست‌های شهروندان است، خطوطی که با هم ترسیم‌کننده نقشه راه حکمرانی و سیاست‌های کلان یک کشورند.

این فعال سیاسی افزود: در واقع انتخابات فرصتی است برای همه شهروندان تا صدای خود را به گوش آورند، تا در پروسه‌ای حیاتی شرکت کنند که نتایج آن بر همه جنبه‌های زندگی‌شان از اقتصاد گرفته تا سلامت و آموزش تأثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: انتخابات نمایشگاهی است از توانایی‌های دموکراتیک یک کشور با هر رأی، با هر انتخاب، مردم بر این باور پا می‌فشارند که قدرت از آنِ آنهاست و باید توسط آنها و برای آنها به کار گرفته شود.

میرابی بیان داشت: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات می‌تواند موتور محرکه تغییر باشند و می‌تواند آغازگر یک دوره تازه، برگشت به مسیری درست یا حتی انقلابی آرام باشد که به بهبود شرایط موجود منجر می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: آنچه در صندوق‌های رأی جمع می‌شود، تنها برگه‌های کاغذ نیستند، بلکه آرایی هستند که مسیر سیاست‌های آتی را از برنامه‌های اقتصادی گرفته تا سیاست‌های خارجی و داخلی تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: جایی که تنوع سیاسی و اجتماعی در افکار و عقاید مختلف به نمایش گذاشته می‌شود و هر فردی فرصت بیان دیدگاه خود را دارد در همین امتهابات است.

میرابی  در پایان تأکید کرد: انتخابات نه فقط یک رویداد سیاسی بلکه جشنی است برای آزادی و مشارکت، یک تعهد به آینده و یک اقدام مشترک برای ساختن دنیایی بهتر است و هر رأی یک امید است، هر صندوق یک وعده، و هر انتخاب یک گام به‌سوی فردایی روشن‌تر خواهد بود.

 انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد