سرویس: سیاسی
کد خبر: 65935
|
21:25 - 1403/04/06
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) در پیام تبریک آزادسازی مهران:

عملیات کربلای یک، ثمره اتحاد و همدلی بود

عملیات کربلای یک، ثمره اتحاد و همدلی بود
فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام در طی پیامی سالروز حماسه آزادسازی مهران را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ،سرتیپ پاسدار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام طی پیامی سالروز حماسه آزادسازی مهران را تبریک گفت. 
متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
مهـران پایتخت خادمین سیدالشهـداء و امن ترین گذرگاه و معبر برای عبور مشتاقان عتبات عالیـات؛ در دهم تیـرماه سال ۱۳۶۵ با آغاز عملیات کربلای یک آزاد شد و رهبر کبیر انقـلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)؛ با نگاه عمیق و الهی این پیـروزی بزرگ را حاصل اراده خـداوند دانستند و فرمودند: مهران را هم خـدا آزاد کرد.

پیش از آن؛ مهران برای رژیم بعثی عراق یک نقطه حیاتی و سرنوشت ساز بود و صدام می‌خواست با در اختیار داشتن مهران به حامیان خود چنین القاء کند که قادر است همچنان در جنگ از خود مقاومت نشان دهد و احتمال پیروزی خود را در جنگ بالا ببرد؛ اما پیروزی رزمندگان ما که پایانی بر استراتژی دفاع متحرک عراق بود، تمامی معادلات نظامی را بر هم زد و بر تمامی این خیال بافی‌ها خط بطلان کشیده و یک‌بار دیگر حیثیت صدام و حامیان او را در تمامی جهان بر باد داد.

عملیات غرور آفرین کربلای یک، ثمره اتحاد و همدلی کلیه نیروهای نظامی کشور اعم از سپاه و ارتش و بسیج مردمی بود که در سایه توکل به خداوند و تأسی به رهنمودهای امام راحل (ره) و با رشادت و ایثارگری رزمندگان و شهیدان والامقامی همچون حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عزیز بدست آمد و توانست که ضربه اساسی و کاری را بر پیکره حزب بعث وارد نماید

حماسه کم نظیری که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با دستان خالی و کمبود امکانات رقم زدند، باعث تقویت عزّت ملی و قدرت دفاعی کشور شد ؛ قدرتی که در سایه خودباوری و تکیه بر نیروهای درونی کشور به دست آمد و امروز نیز اثرات آن در دل گروه های مقاومت و جوانان ملت های مظلوم منطقه شکوفا شده و معادلات ابرقدرتها را در منطقه غرب آسیا برهم زده است.

امروز اگر وجدان جوانان دانشگاهی در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی بیدار شده و آنان را به حمایت از مردم مظلوم غزه برانگیخته است و این دانشجویان بنا بر تعبیر رهبر معظم انقلاب در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است، ایستاده اند، از مصادیق عمل به آموزه های قرآنی « لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون» « نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید » است که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان ما با عمل بر آن بر زیاده خواهی های دشمن ظالم و متجاوز پیروز شدند. 

حضور مردم در صحنه های مختلف، همواره نقش بسزایی در سرنوشت کشور به همراه داشته است. همانگونه که حضور مردم در جبهه های نبرد حق علیه باطل باعث اقتدار و عزت کشور در سال‌های پس از جنگ شد، امروز هم مشارکت پرشور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح، تضمین کننده امنیت ملی، مشروعیت نظام سیاسی و پشتوانه‌ای محکم برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و رسیدن به قله های پیشرفت است.

اینجانب با ادای احترام به مقام شامخ شهدای خدمت بویژه شهید آیت الله دکتر رئیسی و همراهانش، و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، رزمندگان و ایثارگران حماسه بزرگ آزاد سازی شهر مهران، این مناسبت باشکوه را به آحاد مردم شهید پرور استان ایلام تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان موفقیت، شادکامی و سعادت را  برای همگان مسألت می نمایم.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب