سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 65943
|
07:40 - 1403/04/07
نسخه چاپی

طرز تهیه کرپ کیک، دسری شیک و خوشمزه

طرز تهیه کرپ کیک، دسری شیک و خوشمزه
در این مقاله با طرز تهیه کرپ کیک آشنا می‌شوید. کرپ کیک، دسری شیک و مجلسی است که با ظاهری زیبا و طعم بی‌نظیرش، می‌تواند هر ذائقه‌ای را به خود جذب کند. این شیرینی ظریف از لایه‌های نازک کرپ که با مواد مختلف پر شده، تهیه می‌شود و به‌عنوان یک گزینه ایدئال برای جشن‌ها و مهمانی‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، کرپ کیک، کیکی است که از لایه‌هایی از کرپ‌ها و خامه چیده شده درست می‌شود. این غذا که منشا آن فرانسه است به عنوان میل کرپ یا Gâteau de Crêpes نیز شناخته می شود . نام میل کرپ مستقیماً به "هزار کرپ" ترجمه می شود و تقریباً چگونگی این کیک را توصیف می کند!

 

انواع مختلفی از این کیک مانند شکلات، چای شیر یا نسخه های ماچا وجود دارد. با این حال، این یک طعم توت فرنگی و خامه کلاسیک است.

 

طرز تهیه کرپ کیک :

 

مواد لازم برای 15 لایه کرپ :

تخم مرغ بزرگ  4 عدد
 آب گرمنصف پیمانه 
 شیر 2 درصد1 فنجان 
کره بدون نمک، ذوب شده  4 قاشق غذاخوری
 آرد همه منظوره1 فنجان، به درستی اندازه گیری شده است 
 شکر گرانول2 قاشق غذاخوری 
نمک1/8 قاشق چایخوری 

 

برای فراستینگ کرپ کیک :

 کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق1 فنجان (16 قاشق غذاخوری) 
 شیر تغلیظ شده شیرین شده12 اونس (از یک قوطی 14 اونس) 
 پنیر خامه ای، نرم شده در دمای اتاق 8 اونس
 عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه کرپ:

در کاسه ی مخلوط کن مواد کرپ را به ترتیبی که ذکر شده اضافه کنید: تخم مرغ ها داخل کاسه بشکنید و خوب مخلوط کنید. سپس آب گرم، شیر، کره آب شده، آرد الک شده و شکر و کمی نمک. آنقدر هم بزنید تا خوب ترکیب و یکدست شوند.

 

یک تابه نچسب متوسط ​​(9 اینچی) را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. یک نقطه کوچک کره به آن اضافه کنید و آن را با کفگیر پخش کنید تا کمی سطح آن چرب شود. هنگامی که کره داغ شد، حدود 3 قاشق غذاخوری خمیر یا به اندازه ای به آن اضافه کنید که کف تابه را یک لایه نازک بپوشاند، در حالی که خمیر را اضافه می کنید تابه را تکان بدهید تا کف آن لایه ای نازک و یکدست پخش شود.

 

هر طرف را حدود 30 ثانیه یا تا زمانی که کمی طلایی شود، تفت دهید، سپس با کفگیر نازک برگردانید و 30 ثانیه دیگر یا تا زمانی که طرف دوم طلایی شود، تفت دهید. کرپ را روی سطح تمیزی مانند تخته برش برگردانید و بگذارید قبل از چیدن لایه ها در دمای اتاق خنک شوند.

 

این کار را تا پایان مواد کرپ انجام بدهید.

 

طرز تهیه فراستینگ کیک کرپ:

در کاسه یک میکسر مجهز به همزن، کره و شیر تغلیظ شده را با سرعت بالا به مدت 7 دقیقه بزنید. باید شلاقی و رنگ روشن به نظر برسد.

پنیر خامه ای نرم شده را 1 قاشق، 1 قاشق در حالی که با سرعت متوسط ​​مخلوط می کنید، اضافه کنید. 3 دقیقه یا تا زمانی که دیگر گلوله نشود به زدن ادامه دهید. در پایان عصاره ی وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. اگر کاملا یکدست نشد نگران نباشید، برخی از توده های ریز خوب هستند و در کیک قابل توجه نیستند.

 

 

 

 

روش پخت کرپ کیک

نحوه درست کردن کرپ کیک

 

مونتاژ کیک کرپ :

اولین لایه کرپ را روی بشقاب قرار دهید و حدود 3 قاشق غذاخوری یا 1 پیمانه بستنی فراست بین هر لایه کرپ بمالید، با این مواد در مجموع 15 لایه کرپ و 15 لایه خامه خواهید داشت.

 

بین لایه ها می توانید از حلقه های توت فرنگی هم استفاده کنید. در پایان روی آن را با خامه و توت فرنگی و یا انواع توت و ... و پودر قند به شکل دلخواه تزیین کنید.

 

کیک را حداقل به مدت 6 ساعت یا تا زمانی که مایه سفت شود در یخچال قرار دهید (از 2 روز قبل می توان آن را درست کرد) - برش دادن آن پس از قرار دادن داخل یخچال بسیار راحت تر خواهد بود و از هم جدا نمی شود. می توانید مواد فراستینگ را بیشتر تهیه کنید و در پایان روی آن را کاملا با این مواد بپوشانید.

 

 

طرز پخت کرپ کیک

 

اگر از تعداد بیشتری کرپ استفاده کردید می توانید آن را داخل قالب های گرد کیک نیز مونتاژ کنید. به این صورت که ابتدا کرپ ها را روی دیواره ی قالب قرار بدهید به صورتی که مقداری از کرپ ها به سمت بیرون افتاده باشند. سپس کف قالب را کرپ قرار بدهید و به صورت لایه لایه فراستینگ و کرپ را داخل قالب بچینید و در پایان لبه های کرپ را از لبه ی قالب برگردانید و به مدت 2-3 ساعت در یخچال قرار بدهید. بعد از این زمان قالب را برگردانید و روی آن را با میوه های دلخواه و فراستینگ تزیین کنید.

 

طرز تهیه کیک با کرپ

روش های تزیین کرپ کیک

 

نکته :

• اگر می خواهید چند روز در یخچال قرار بدهید بهتر است توت ها را روی آن قرار ندهید. و قبل از سرو با توت تزیین کنید.

 

• برای اندازه گیری صحیح آرد، آن را با قاشق در پیمانه اندازه گیری بریزید و روی آن را برای اندازه دقیق تراز کنید.

 

• زمانی از یک تابه خوب نچسب (بدون خراش) استفاده می کنید، فقط باید کره را اضافه کنید تا تابه را برای اولین کرپ آماده کنید.

 

انتهای خبر/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب