سرویس: اجتماعی
کد خبر: 65435
|
00:13 - 1403/02/30
نسخه چاپی

استاد دانشگاه:

فرزند بیشتر پشتوانه عاطفی و اجتماعی است

فرزند بیشتر پشتوانه عاطفی و اجتماعی است
استاد دانشگاه گفت: داشتن فرزندان بیشتر به معنای وجود شبکه‌ای قوی‌تر از حمایت عاطفی و اجتماعی است

«علی‌حسین ممبینی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار به لزوم افزایش جمعیت در کشور اشاره و اظهار کرد: داشتن فرزند زیاد هم به لحاظ شخصی و هم اجتماعی مزایای متعددی به همراه داشته باشد واین مزایا در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف ممکن است متفاوت است.
این استاد دانشگاه فرزند زیاد را پشتوانه عاطفی و اجتماعی عنوان و بیان داشت: داشتن فرزندان بیشتر به معنای وجود شبکه‌ای قوی‌تر از حمایت عاطفی و اجتماعی است و خواهران و برادران می‌توانند در طول زندگی یکدیگر را حمایت و توانایی هم را پشتیبانی کنند.
وی ادامه داد: کودکانی که در خانواده‌های پرجمعیت بزرگ می‌شوند معمولاً مهارت‌های اجتماعی قوی‌تری دارند چرا آن‌ها یاد می‌گیرند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند، مشکلات را حل کنند و به اشتراک‌گذاری و همدلی ملزم شوند.
ممبینی تقویت ارزش‌های خانوادگی از مزایای فرزند بیشتر دانست و تصریح کرد: خانواده‌های بزرگ می‌توانند ارزش‌های خانوادگی را تقویت کنند و از نسلی به نسل دیگر منتقل کنند و این ارزش‌ها و سنت‌ها به شکل‌گیری هویت فرزندان کمک کرده و حس تعلق به یک جامعه بزرگتر را در آن‌ها پرورش خواهد داد.
این استاد دانشگاه تصریح داشت: فرزند زیاد در خانواده به اقتصاد جامعه نیز کمک کرده چرا که  کشوری که دارای جمعیت جوان بیشتری باشد قدرت چانه زنی بیشتری نیز در دنیا خواهد داشت.  
وی در پایان عنوان کرد: تصمیم به داشتن فرزند زیاد باید با در نظر گرفتن توانایی‌های مالی، احساسی و زمانی والدین صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود که تمامی فرزندان می‌توانند از پرورش، آموزش و محبت کافی برخوردار باشند.
انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب