سرویس: اجتماعی
کد خبر: 65408
|
00:16 - 1403/02/28
نسخه چاپی

استاد حوزه و دانشگاه:

زنان شریک در توسعه جامعه هستند

زنان شریک در توسعه جامعه هستند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام با ارائه یک چهارچوب اخلاقی و حقوقی، زنان را به عنوان شریکان برابر در توسعه جامعه معرفی می‌کند

«ملیحه احمدپور» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» در خصوص نقش و اهمیت زن از دیدگاه اسلام، اظهار داشت: زنان در اسلام، همانند بسیاری از پیام‌آوران دینی و فرهنگ‌های جهان، دارای جایگاه ویژه و حیاتی هستند. این کارشناس مذهبی افزود: اسلام به عنوان یک دین جهان‌شمول، از بدو ظهور ، اصلاحات اجتماعی بزرگی را در رابطه با وضعیت زنان به ارمغان آورد و شخصیت زن از دیدگاه اسلام را در چند بعد مختلف دارای اهمیت ویژه است.
وی ادامه داد: اسلام با تأکید بر اصل کرامت انسانی، به زنان کرامت و احترام خاصی اعطا کرده بطویکه در قرآن کریم، زن و مرد از نظر کرامت انسانی برابر شناخته شده‌اند و این در آیات مختلفی در قرآن ذکر شده و نشان‌دهنده این حقیقت است که همه انسان‌ها، صرف نظر از جنسیت‌شان، از یک اصل و منشأ آفریده شده‌اند.
این استاد حوزه علمیه به اهمیت نقش تعلیم و تربیت در زنان اشاره و بیان داشت:  توانمندسازی از طریق آموزش از اولویت‌های دین اسلام بوده و زنان را در جایگاهی قرار می‌دهد که نه تنها برای خود بلکه برای جامعه‌شان نیز می‌توانند نقش‌های مهم و مؤثری ایفا کنند.
احمدپور تصریح کرد: زنلن نقش‌های متعدد و مهمی در جامعه به عنوان مادر، همسر، دختر و خواهر و غیره ایفا کرده که هر یک از این‌ها دارای اهمیت و منزلت خاصی بوده و به طور مشخص در قرآن و حدیث به آن‌ها پرداخته شده است. 
وی ادامه داد: اسلام به زنان این امکان را می‌دهد که در تمامی ابعاد جامعه فعال باشند، ضمن آنکه تعادل و تناسب بین وظایف خانوادگی و اجتماعی را حفظ کنند.
این استاد دانشگاه در پایان اظهار کرد: در کل اسلام با ارائه یک چهارچوب اخلاقی و حقوقی، زنان را به عنوان شریکان برابر در توسعه جامعه معرفی می‌کند، و جایگاه و اهمیت شخصیت زن را در تمامی ابعاد زندگی—اعم از خصوصی، اجتماعی، حقوقی و معنوی—بسیار بالا می‌بیند. این تفکر و جایگاه در سیر تاریخی اسلام همواره به عنوان عاملی برای مدافعت از حقوق و ارتقاء جایگاه زنان عمل کرده است.
انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب