سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21114
|
13:00 - 1395/03/29
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس:

دستاورد سفر ابتکار به عراق در حد شعار باقی ماند

دستاورد سفر ابتکار به عراق در حد شعار باقی ماند
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: دستاورد سفر ابتکار به عراق در حد شعار باقی ماند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از خانه ملت جلال میرزایی در خصوص علل افزایش ریزگردها در استان‌های غربی کشور به ویژه استان ایلام، گفت: هجوم ریزگردها طی چند روز گذشته به استان های غربی کشور منشا خارجی دارد؛ طبق اظهارهای اکثر مسئولان دولتی این ریزگردها از عراق به کشورمان وارد می شود.

وی با تاکید بر اینکه در کوتاه مدت نمی‌ توان با ریزگردهایی که منشا داخلی و خارجی دارند مقابله کرد، افزود: ریزگردها طی 10 سال گذشته گریبان استان های غربی و جنوبی کشور را گرفته و در مقاطع مختلف میزان آن افزایش پیدا کرده به طوریکه هوای استان ایلام و شهرستان های اطراف آن در 2 روز گذشته برای مردم غیرقابل تحمل شده بود.
میرزایی با انتقاد از عملکرد مسئولان دولتی در مقابله با ریزگردها، یادآور شد: سه سال پیش معاون اول رئیس جمهوری برای طرح راهکارهای مناسب برای مقابله با ریزگردها با عوامل خارجی به عراق سفر کرد، اما دستاورد این سفر تاکنون برای مردم استان‌های غربی کشور مشخص نشده بنابراین صحبت‌های مسئولان و رایزنی ها تاکنون مشکلی را در این جهت حل نکرده و تنها در حد حرف و شعار باقی مانده است.
نماینده مردم ایلام در مجلس دهم با بیان اینکه مسئولان باید دلایل عدم حل مشکل ریزگردها را برای مردم توضیح دهند، گفت: اینکه مسئولان تنها به اظهار نظر در مورد این معضل پرداخته و مدام دیگران را متهم به افزایش مشکلات می‌کنند به هیچ عنوان توجیه ‌پذیر نیست.
میرزایی با تاکید بر اینکه افزایش ریزگردها در 2 روز گذشته در استان ایلام شعاع دید را به کمتر از 100 متر کاهش داد، افزود: اگر برای مقابله با آن تدابیر ویژه اتخاذ نشود در آینده نزدیک بیمارهای تنفسی و خطرناک بسیاری گریبان مردم را می گیرد.
نماینده مردم ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با غیر قابل قبول خواندن صحبت های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اینکه عراق بدلیل مقابله با تروریست ها از حل بحران ریزگردها عاجز است، اضافه کرد: عامل اصلی هجوم ریزگردها و افزایش این معضل خارجی بوده و باید با رایزنی ها و تعاملات گسترده میان مقامات عراق و ایران این مشکل را مرتفع کرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد