سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67328
|
11:35 - 1403/07/03
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

ساز و کار اطفای حریق به موقع فراهم شود

ساز و کار اطفای حریق به موقع فراهم شود
امام‌جمعه ایلام با تأکید بر فراهم‌شدن ساز و کار لازم برای اطفای حریق مراتع و جنگل‌های این استان، گفت: درختان بلوط سرمایه استان و کشور بوده و باید برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به این سرمایه ملی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار روز سه‌شنبه در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان منابع طبیعی کشور، اظهار کرد: اعتقاد داریم که فعالیت‌ها و اقدام‌های مناسب در حوزه آبخوان‌داری و آبخیزداری، نقش مهمی در جلوگیری از ورود سیلاب به شهر ایلام و ایجاد خسارت به مردم این شهر داشته است.

 وی با انتقاد از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع و عرصه طبیعی در استان نسبت به سال گذشته، افزود: ساز و کار لازم و مناسب برای اطفای حریق در استان وجود ندارد و با توجه به وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات نیاز به امکانات لازم برای حضور نیروهای اطفای حریق در ارتفاعات از جمله بالگرد و امکانات به‌روز وجود دارد.

 امام‌جمعه ایلام با پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با هلال‌احمر برای استفاده از بالگردهای این جمعیت در راستای اطفای حریق ارتفاعات و جنگل‌ها، ابراز کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده یک درخت بلوط بیش از ۲۵۰ هزار دلار ارزش‌گذاری شده که نباید اجازه داد این درختان در عرصه‌های طبیعی و جنگلی استان به آسانی، آسیب‌دیده و طعمه حریق شوند.

 حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به شجاعت و پای‌کار بودن نیروهای حفاظت از منابع طبیعی در حراست از این سرمایه‌های ملی، افزود: کسانی که جانشان را در حوزه صیانت از منابع طبیعی از دست می‌دهند را می‌توان به عنوان شهید خدمت مطرح کرد که این موضوع با طرح و برنامه در مجلس شورای اسلامی بایستی دنبال شود.

 وی با اشاره به تهدیدهای انسانی و آسیب‌های طبیعی به جنگل‌های بلوط استان ایلام، گفت: استفاده از چوب بلوط به عنوان زغال و سوخت، خشک‌شدن درختان، بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها برای تولید محصولات جنگلی، دارویی و غذایی از جمله خطراتی است که جنگل‌های استان را تهدید می‌کند که باید با برنامه‌ریزی لازم از آسیب‌های بیشتر به این سرمایه ملی جلوگیری کرد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد