سرویس: ورزشی
کد خبر: 67318
|
08:36 - 1403/07/03
نسخه چاپی

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام:

۲۰ فضای ورزشی در اختیار مردم قرار دارد

۲۰ فضای ورزشی در اختیار مردم قرار دارد
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با تأکید بر توسعه ورزش‌های همگانی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی به ویژه در بین نسل جوان، گفت: ۲۰ فضای ورزشی این استان برای توسعه ورزش همگانی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی ورزش و جوانان استان ایلام، شهاب شهبازی با اشاره به اینکه مراکز ورزشی استان به صورت روزانه و رایگان با همه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد برای توسعه ورزش همگانی در اختیار مردم قرار دارد، اظهار کرد: این تعداد سالن و مکان ورزشی استان برای توسعه ورزش همگانی صبحگاهی و عصرگاهی با حضور مربیان مجرب در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در ادامه ابراز کرد: یکی از شاخص‌هایی که در راستای اعتلای و ایجاد شور و نشاط اجتماعی به ویژه در بین نسل جوان در استان دنبال شده ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۴ پروژه ورزشی در سطح استان با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران وجود داشت، افزود: در طول سه سال گذشته با نگاه مجموعه کمیته برنامه‌ریزی و استاندار ایلام ۴۰ پروژه ورزشی در استان به بهره‌برداری رسید و بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شد و تا پایان سال هم تعداد دیگری از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی در استان از طریق سازمان‌های مردم با حضور جوانان، ابراز کرد: تا سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ سازمان مردم‌نهاد در استان وجود داشت که این تعداد امروز به ۱۰۷ سازمان مردم‌نهاد افزایش یافته و در آخرین ارزیابی وزارت ورزش و جوانان، استان ایلام در این حوزه، رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

شهبازی با اشاره به حمایت از طرح‌ها، ایده‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه جوانان، گفت: اعتبارات این اداره کل در حوزه جوانان حدود ۱۹ میلیارد ریال بوده که در سال گذشته این میزان از محل اعتبارات ابلاغی ورزش و جوانان به بیش از ۹۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه امروز خانه جوانان شهر ایلام به منظور فعالیت و مشارکت جوانان در فعالیت‌های مردمی و عام‌المنفعه، در اختیار تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد قرار گرفته است، افزود: ۲ خانه جوان شهرستان مهران و چرداول در حال ساخت است که انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات، این ۲ پروژه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: ۱۴ شبکه تخصصی حوزه جوانان به منظور هم‌افزایی فعالیت‌های تشکل‌های مردمی در استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر نیز هفت مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در استان فعال هستند.

شهبازی با بیان اینکه هم اکنون ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته در استان وجود دارد که ۴۰ درصد این تعداد را بانوان استان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه ورزش همگانی و توسعه فعالیت‌های ورزشی در جامعه بیش از ۹۰ هزار نفر در حوزه سلامت، پیاده‌روی و کوهنوردی خانوادگی فعال هستند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب