سرویس: سیاسی
کد خبر: 67314
|
00:20 - 1403/07/03
نسخه چاپی

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ایلام:

آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی دخیل است

آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی دخیل است
عضو هیئت‌علمی دانشگاه ایلام گفت: آمریکا در همه جنایات ریز و درشت رژیم صهیونیستی دخیل است.

حجت‌الاسلام مهدی اکبرنژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به نقش آمریکا به‌عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی گفت: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به‌ویژه در جنایات گسترده‌ای که این رژیم علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود، تأثیرات عمیق و قابل توجهی دارد. آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم کودک کش صهیونیستی، همواره از این رژیم در زمینه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و سیاسی حمایت کرده و این وابستگی عمیق به‌وضوح نشان‌دهنده تأثیرگذاری آمریکا بر سیاست‌های رژیم صهیونیستی در سطح جهانی است.

وی افزود: وقتی گفته می‌شود آمریکا در همه جنایات ریز و درشت رژیم صهیونیستی دخیل است، منظور این است که این حمایت‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تشدید خشونت‌ها و نقض حقوق بشر در فلسطین کمک کرده است. جنایات رژیم صهیونیستی شامل حملات نظامی به غیرنظامیان، تخریب منازل و نقض حقوق انسانی فلسطینیان می‌شود. سکوت و حمایت آمریکا از این رژیم به نوعی تأیید ضمنی این اقدامات محسوب می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: پیامدهای بین‌المللی نقش آمریکا در این بحران نیز بسیار قابل‌توجه است و بسیاری از کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی انتقادات شدیدی به سیاست‌های آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی دارند. این انتقادات نه‌تنها به افزایش تنش‌ها و نارضایتی‌های بین‌المللی منجر شده، بلکه همچنین به بی‌اعتمادی به نقش آمریکا به‌عنوان یک میانجی در فرایندهای صلح دامن می‌زند. این وضعیت می‌تواند به انزوای بیشتر آمریکا در عرصه بین‌المللی و کاهش اعتبار آن منجر شود.

وی با تأکید بر نقش آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ضرورت بررسی انتقادی سیاست‌های این کشور در قبال خاورمیانه و به‌ویژه مسئله فلسطین را نمایان می‌سازد؛ تغییر در رویکرد آمریکا می‌تواند تأثیرات عمیقی بر آینده صلح و ثبات در منطقه داشته باشد. برای دستیابی به صلح پایدار، لازم است که توجه بیشتری به این مسائل شود و سیاست‌های فعلی مورد بازنگری قرار گیرند. در نهایت، این موضوع نیازمند همکاری بین‌المللی و توجه به حقوق بشر و عدالت در سطح جهانی است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب