سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67296
|
00:22 - 1403/07/02
نسخه چاپی

استاد دانشگاه عنوان کرد:

راهکارهای کاهش معضل ترافیک در ایلام

راهکارهای کاهش معضل ترافیک در ایلام
استاد دانشگاه با اشاره به اینکه با شروع سال تحصیلی و افزایش تردد خودروها در ایلام، ترافیک به معضلی جدی تبدیل شده است، گفت: این مشکل دارای راهکارهای است که با انجام‌ و رعایت نمودن آن می‌توان به‌طورجدی مشکل ترافیک را حل نمود.

 محمد علی‌یاری در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس گفت: دوباره با شروع سال تحصیلی، ترافیک در شهر ایلام به‌وفور در تمامی خیابان‌ها دیده می‌شود و به معضلی بزرگ تبدیل شده است. ترافیک در تمامی نقاط ایلام که در ساعاتی خاص شکل می‌گیرد، سبب به‌وجودآمدن مشکلاتی می‌شود. به‌عنوان‌مثال، ترافیک صبحگاهی در زمان بازگشایی مدارس افزایش می‌یابد که این امر به دلیل تردد بیشتر خودروها در ساعات اولیه روز است.

وی در ادامه به اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش ترافیک اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی درباره استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش ترافیک داشته باشد. همچنین، ایجاد خطوط ویژه برای تاکسی‌ها می‌تواند به بهبود شرایط ترافیکی و خدمات حمل‌ونقل عمومی در ایلام کمک کند. این اقدامات می‌توانند به کاهش ترافیک و افزایش رضایت شهروندان منجر شوند.

 استاد دانشگاه آزاد ایلام همچنین با اشاره به افزایش خودروهای شخصی بیان کرد: با افزایش تعداد خودروها، ترافیک در خیابان‌های اصلی و فرعی بیشتر شده است. خیابان‌های کم‌عرض و نبود بزرگراه‌های کافی در مرکز شهر باعث افزایش ترافیک در ساعات اوج می‌شود. احداث بزرگراه‌ها و تعریض خیابان‌های اصلی می‌تواند به کاهش ترافیک کمک کند.

وی افزود: تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و تاکسی نیز می‌تواند ترافیک را کاهش دهد. همچنین، استفاده از سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک و نصب دوربین‌های نظارتی می‌تواند به بهبود جریان ترافیک کمک کند.

در پایان، علی‌یاری خاطرنشان کرد: آموزش رانندگان و فرهنگ‌سازی در مورد رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی نیز می‌تواند به کاهش تصادفات و بهبود ترافیک کمک کند. برای داشتن شهری با ترافیک کمتر، نیاز به همکاری همه‌جانبه از سوی مسئولان و شهروندان داریم.


 انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد