سرویس: سیاسی
کد خبر: 67309
|
10:28 - 1403/07/02
نسخه چاپی

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

رئیس‌جمهور جایگاه ایدئولوژیک ایران را ارتقا دهد

رئیس‌جمهور جایگاه ایدئولوژیک ایران را ارتقا دهد
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به ضرورت تقویت سیاست چندجانبه‌گرایی در دنیا گفت: رئیس‌جمهور از تریبون بین‌المللی سازمان ملل بر عبور از استیلای قدرت و یک‌جانبه گرایی آمریکا در دنیا تأکید کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع‌عمومی سازمان ملل گفت: روند حضور رؤسای جمهوری کشورمان در سازمان ملل طی این مدت نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران یک نظام ایدئولوژیک است و بر اساس همین رویکرد سیاست خارجی خود را برای دنیا تبیین کرده است.

 وی با بیان اینکه سیاست ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران در تعاملاتمان با دنیا کاملاً تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: تمام دنیا شاهد بود که ایران حتی در جنگ تحمیلی نیز هیچ یک از معیارهای اسلامی و عقاید ایدئولوژیک خود را نادیده نگرفت و همواره در مراودات بین‌المللی خود بر اساس این رویکرد عمل کرده است.

 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه آقای پزشکیان باید از فرصت سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به بهترین شکل برای بیان سیاست‌های ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران استفاده کند، عنوان کرد: حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا جایگاه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران ارتقا پیدا کند.

 ترقی در ادامه با بیان اینکه مشکل امروز دنیا، یک‌جانبه گرایی آمریکا است؛ ادامه داد: حاصل سیاست یک‌جانبه گرایی آمریکا در دنیا، ناامنی، کشتار و بی‌ثباتی در سراسر دنیاست. آمریکا با سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایی خود نظم جهانی را بر هم زده و موجب ظلم به ملت‌ها و کشورهای دنیا شده است.

 وی با اشاره به ضرورت تقویت سیاست چندجانبه‌گرایی در دنیا تأکید کرد: باید از تریبون بین‌المللی سازمان ملل بر عبور از استیلای قدرت و یک‌جانبه‌گرایی آمریکا در دنیا تأکید شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با بیان اینکه دفاع از حقوق مظلومان هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید است و هم جز آموزه‌های دین اسلام است، تأکید کرد: در سازمان ملل بالغ بر ۱۴۴ کشور بر تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کردند، آقای پزشکیان از حضور خود در سازمان ملل استفاده کرده و ضمن حمایت و همراهی با کشورهایی که بر تشکیل فلسطین مستقل تأکید دارند از کشورهایی که مانع احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین هستند با جدیت انتقاد کند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد