سرویس: اقتصادی
کد خبر: 63153
|
00:21 - 1403/07/01
نسخه چاپی

شهردار ایلام مطرح کرد:

روایتی از برنامه‌ها و چالش‌های توسعه شهر ایلام

روایتی از برنامه‌ها و چالش‌های توسعه شهر ایلام
شهردار ایلام گفت: با وجود چالش‌ها، برنامه‌هایی برای پیشرفت و آبادانی شهر ایلام در دست اجرا وجود دارد که قطعاً می‌تواند چهره شهر ایلام را عوض کند.

افشین مظفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: اقدامات زیادی به لحاظ عمرانی و خدمات شهری در سطح شهر انجام‌گرفته است که موزاییک فرش معابر، شن‌ریزی و آسفالت، جدول‌گذاری و بهسازی سیل‌بندها از جمله آن است.

شهردار ایلام تصریح کرد: ما باید به سمت درآمدهای پایدار شهری حرکت کنیم؛ زیرا تحقق بودجه شهرداری متضمن کسب درآمدهای پایدار است متأسفانه در سنوات گذشته کاری انجام نشده است و شهرداری به‌عنوان یک نهاد پر هزینه درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما برای توسعه شهر در چند بخش عمران و زیربنایی، خدمات شهری، مبلمان شهری، توسعه فضاهای سبز، احداث پارکینگ طبقاتی، احداث میدان میوه و تره‌بار و غیره... است که در تلاش هستیم در این دوره محقق شوند.

افشین مظفری گفت: یکی از نیازهای ضروری مردم استفاده از فضای سبز و بوستان‌هاست که  توسعه و تجهیز پارک سنگی ارغوان و تأمین روشنایی آن از کارهایی بود که شهرداری ایلام با تأکید استاندار محترم انجام داد.

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که ما به دنبال آن هستیم برنامه افق پنج‌ساله توسعه و عمران شهری است که به جدّ دنبال آن هستیم که برنامه‌های خود را با آن تدوین کنیم.

مظفری با اشاره به اینکه بدترین دوران مدیریتی دوران سرپرستی است که در برزخ کاری قرار می‌گیرد گفت: یکی از دغدغه‌های ما که دغدغه حضرت‌عالی و دغدغه شهروندان نیز هست کمبود اعتبارات شهرداری است که این خود به معضلی چه در پرداخت حقوق و چه در اجرایی‌کردن پروژه‌ها و چه عملیاتی نمودن برنامه‌ها شده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر مانند قبل در تحقق اعتبارات شهرداری و افزایش آنها کمک شایانی بکنید؛ زیرا شهرداری یک مجموعه بسیار گسترده است که شامل چهار معاونت ۹ سازمان و بیش از ۱۰ اداره و واحد اداری و دو شهرداری مناطق با نزدیک به هزار نفر پرسنل کارگری و کارمندی است.

شهردار ایلام بیان کرد: حفظ نیروهای شرکتی از دیگر برنامه‌هایی بود که چالش بسیار بزرگی برای ما در پی داشت؛ زیرا علی‌رغم اینکه قرارداد آنها تمام شده بود و عملیات مناقصه جدید زمان بر بود؛ اما من با حفظ آنان نخواستم چالش‌ها و معضلات اجتماعی پیش بیاید و موجب نارضایتی کارگران و خانواده‌های آنان شود.

وی اضافه نمود: در خصوص مبارزه با ساخت‌وسازها ما خیلی خوب عمل کرده‌ایم و با تجهیز و تزریق نیروهای زبده و کارآمد به بدنه اداره کنترل و نظارت و همچنین نظارت جدی بر روند ساخت‌وسازها و حمایت‌های مجدّانه دادستان محترم ایلام و معاونین و همچنین فرمانده انتظامی استان و فرماندهی شهرستان ایلام و همچنین سایر دوستان توانستیم چندین ساختمان و سازه غیرمجاز را قلع و جلوی ساخت برخی دیگر را از پایه و فونداسیون بگیریم.

مظفری همچنین گفت: در حوزه سامانه شفاف‌سازی و اتاق شیشه‌ای ما در واقع از طریق اپلیکیشن ایلام من توانستیم این موضوع را اهمیت ببخشیم و مردم عملکرد شهرداری ایلام را شفاف رصد کنند.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که ما دنبال آن هستیم بحث احداث بازارچه میوه و تره‌بار شهرداری ایلام است که در تمام مقدمات و همچنین جانمایی آن انجام پذیرفته و در حال رایزنی جهت جذب سرمایه‌گذار هستیم که به‌زودی این امر محقق خواهد شد و ایلام نیز در زمره شهرهایی قرار می‌گیرد که بازار میوه و تره‌بار آن متمرکز است.

شهردار ایلام همچنین احداث پارکینگ طبقاتی را از پروژه‌های مهم و در دست اقدام شهرداری ایلام دانست که برای این کار دو منطقه در نظر گرفته شده است که یکی خیابان تختی شهر ایلام و دیگری واقع در خیابان آیت‌الله حیدری شهر ایلام است که مکان دوم به هدف موردنظر نزدیک‌تر است که امیدوارم با تلاش استاندار محترم و اعضای محرم شورای اسلامی شهر به‌زودی عملیاتی شود.

مظفری همچنین اظهار کرد: در بحث واگذاری پروژه‌ها به پیمانکار جهت بهسازی معابر و همچنین جدول‌گذاری و موزاییک فرش معابر و توسعه و احیای فضای سبز شهری همکاران ما زحمت زیادی کشیده‌اند نحوی که در این مدت کوتاه شاهد تغییرات محسوسی در سیمای شهر هستیم.

مظفری افزود: وضعیت سیل‌بندهایی که در اثر بارش اخیر آسیب دیدند از جمله سیل‌بند مصلی، سیل‌بند میلاد و همچنین سیل‌بند شهدای نوریان به‌گونه‌ای است سیل‌بند مصلی کار بهسازی و ترمیم آن انجام پذیرفته و سیل‌بند میلاد در مرحله اتمام و سیل‌بند شهدای نوریان در بلوار صنایع نیز در حال بهسازی است که دراسرع‌وقت تمام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل اجتماعی و فرهنگی و همچنین حوزه روابط‌عمومی، شهرداری ایلام فعال‌ترین دستگاه در پوشش مراسمات و مناسبت‌های ملی و مذهبی است و تمام مناسبت‌های تقویمی از جمله اعیاد، ارتحال‌ها، میلادها و همچنین مراسمات بزرگ عاشورا و اربعین را برگزار و شهر را متناسب با آن فضاسازی می‌کند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد