سرویس: سیاسی
کد خبر: 67282
|
14:25 - 1403/06/31
نسخه چاپی

دکترای حقوق بین‌الملل:

جامعه جهانی باید رژیم صهیونیستی را مهار کند

جامعه جهانی باید رژیم صهیونیستی را مهار کند
دکترای حقوق بین‌الملل گفت: امروز رژیم صهیونیستی فراتر از مرزهای جنایت رفته و جامعه جهانی باید این رژیم را مهار کند؛ چون به دنبال جنایت، تنش و جنگ‌افروزی است.

نبی قاسم‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به استیصال و بحران عمیق رژیم صهیونیستی، گفت: حجم و نوع این اقدامات بی‌سابقه بوده و حتی انتقادات برخی منتقدان جبهه مقاومت را نیز به همراه داشته است.

وی تأکید کرد که انگاره انفعال ایران در این شرایط کاملاً باطل است و افزود: ایران به طور فعال در حال برنامه‌ریزی و واکنش به تهدیدات است. فعال‌شدن کرانه باختری و شلیک موشک از یمن به عمق تل‌آویو نشان‌دهنده تحرک جبهه مقاومت است.

دکترای حقوق بین‌الملل درباره مجروح شدن سفیر ایران در حادثه اخیر گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و ایران به وضوح نشان داده که عبور از خطوط قرمز خود را نمی‌پذیرد. احتمالاً پاسخ‌های سنگینی به این اقدامات خواهد داد.

وی همچنین به ناکامی شعارهای غرب‌گرا مانند «نه غزه، نه لبنان» اشاره کرد و بیان داشت: این عملیات اخیر بار دیگر نشان داد که انگاره‌های غرب‌گرا چقدر فانتزی و دور از واقعیت‌های میدانی هستند.

در ادامه، همدلی مردم ایران با لبنان و اهمیت بازتاب آن نیز مورد تأکید قرار گرفت و این تحلیلگر مسائل بین‌الملل معتقد بود که این همدلی باید به طور جدی در رسانه‌ها پوشش داده شود تا انسجام فرهنگی و سیاسی بین ملت‌ها تقویت گردد.

وی نقش آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی را انکارناپذیر دانست و گفت: بدون شک، آمریکا در همه جنایات این رژیم دخیل است و باید نفرت مردم ایران و ملت‌های منطقه از سیاست‌های آمریکا به طور واضح بیان شود.

وی بر لزوم توجه به قربانیان این اقدامات تأکید کرد و یادآور شد: شهادت کودکان و افراد عادی، به‌ویژه در این نوع اقدامات تروریستی، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. اهمیت حمایت از حقوق بشر و جلوگیری از کشتار غیرنظامیان در بحران‌های منطقه‌ای نباید فراموش شود.

دکترای حقوق بین‌الملل خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی فراتر از مرزهای جنایت رفته و جامعه جهانی باید این رژیم را مهار کند؛ چون به دنبال جنایت، تنش و جنگ‌افروزی است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد