سرویس: سیاسی
کد خبر: 65825
|
00:10 - 1403/07/01
نسخه چاپی

کارشناس مسائل مذهبی:

نماز اول وقت باعث رونق روحی و فرهنگی فرد می‌شود

نماز اول وقت باعث رونق روحی و فرهنگی فرد می‌شود
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه نماز اول وقت باعث رونق روحی و فرهنگی فرد می‌شود، گفت: فرد با انجام نماز اول وقت ارتباط عمیق‌تری با مفاهیم معنوی برقرار می‌کند.

حجت‌الاسلاممحسن بهیدر گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: نماز اول وقت در اسلام یکی از اعمال مهم و مورد تأکید به شمار می‌رود. انجام نماز در اوقات معین، به‌ویژه در وقت‌های اولیه آن، اهمیت زیادی دارد که نشان از ارزشی بیشتر بر ارتباط و تقرب به خداوند است. انسان‌ها که در این زمان به دعا و عبادت مشغول هستند، پذیرش و پاسخ خداوند را بیشتر احساس می‌کنند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطر نشان کرد: انجام نماز اول وقت از اهمیت بزرگی برخوردار است و دارای مزایا و فواید فراوانی است و انجام آن باعث برکات و سرفرازی در زندگی انسان می‌شود.

وی افزود: انجام نماز در اوقات معین و به‌ویژه در وقت اولیه آن، باعث تقویت ارتباط فرد باخدا می‌شود. این فرصت برای بیان شکر و حمد به الهی و حضور قلب در ملاقات با پروردگار است.

بهی اظهار کرد: نماز اول وقت باعث رونق روحی و فرهنگی فرد می‌شود. فرد با انجام نماز به‌مراتب خودشناسی بیشتری پیدا می‌کند و ارتباط عمیق‌تری با مفاهیم معنوی برقرار می‌کند.

وی بااهمیت به اینکه انجام نماز اول وقت موجب پرهیز از گناهان و تربیت نفس می‌شود، گفت: این فعل عبادی باعث افزایش تواضع و پرهیزگاری فرد می‌شود که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کارشناس مسائل مذهبی در پایان بیان کرد: انجام نماز اول وقت به‌عنوان یک عمل مهم در اسلام، فرصتی است برای تقویت ایمان، رشد روحی، پرهیز از گناهان و برقراری ارتباط بیشتر با الهیات. این عمل عبادی به‌طورکلی به بهبود و کمال زندگی مؤمنان کمک می‌کند و در رشد و تکامل شخصی آن‌ها نقش حیاتی دارد.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد