سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21100
|
00:56 - 1395/03/29
نسخه چاپی

مردم ایلام فریاد برآورده اند؛

خانم ابتکار! پنبه ها را از گوش در بیاورید!

خانم ابتکار! پنبه ها را از گوش در بیاورید!
بردارید پنبه ها را از گوش تان، چشم هایتان را بر روی حقیقت گردو غبار باز کنید و ببینید بی مسئولیتی شما چه بر سر مردمان ایلام آورده است؟

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، نمیدانم چند استان از استان های کشور در گیر پدیده گردو غبار هستند، فرقی نمی کند؟ مهم این است که چرا باید جمعی از مردمان این کشور با پدیده گردو غبار مواجه باشند ولی هنوز هیچ اقدام جدی در رفع این مشکل نشده باشد.

آیا مسئولین محیط زیست و همه کسانی که به نحوی با این پدیده در ارتباط هستند، خود را از جنس این مردمان می دانند؟ یا هوای وارداتی و خارجی استفاده می کنند؟

تابستان شد، و دیگر از تعطیلی هم خبری نیست؟! تعطیلی مدارس و مراکز علمی و به تبع ادارات ، تنها راهکاری بود که در طی این سال ها برای مقابله با ریزگردها، اعمال شد.

کاش مسئولین با خود و جدان خود خلوتی کرده و به این مسئله بیندیشند که براستی چه کرده اند؟ و چه میخواهند برای مردمانی انجام دهند که نه تنها چرخ زندگیشان نمی چرخد بلکه هوایی برای نفس کشیدنم ندارند.

میگویند از سال های ورود این پدیده گرد و غبار به کشور، که غلظت آلودگی آنها همواره در حد بحران بوده است، آمار مبتلایان به سرطان افزایش یافته است و این میزان در استان هایی که بیش از دیگران میزبان این میهمان سمج هستند بیشتر از جاهای دیگر است.

شهرهای مرزنشین غرب و جنوب غرب، همچون دوران جنگ 8 ساله بیش از ده سال است که سپر اولیه ،هجوم ناجوانمردانه ریزگردها هستند!

در این روزها که شدت ریزگردها به 10 برابر میزان خود رسیده است، همه جا صحبت از اقدام نکردن مسئولین در این خصوص است! صحبت های مردم و نارضایتی شان از بی فکری مسئولین است که براستی چرا هیچ راهکاری برای این پدیده ارائه نشده است.

آیا رواست در گرمای تابستان و ماه رمضان هوایی هم برای نفس کشیدن نباشد، هوای سالم و نفس کشیدن حق مردم است، چرا بسیاری با بستن گوش ها و چشم هایشان واقعیت حال زار مردمان درگیر در گردوغبار را نمی بینند؟

هنوز بسیاری از مردم از مضرات این گردو غبار بر جسم و روحشان بی خبرند، شما که باخبری و مسئول محیط زیست؛ شما را به خدا فکری برای این مردم روزه دار بکنید!

بردارید پنبه ها را از گوش تان، چشم هایتان را بر روی حقیقت گردو غبار باز کنید و ببینید  بی مسئولیتی شما چه بر سر مردمان ایلام آورده است؟

خانم ابتکار کاش پنجشنبه و جمعه یکی از روزهای تابستان را به این روزهای ایلام اختصاص می دادید؟

اینجا مردم دلشان به طبیعت و کوه و جنگل خوش بود که آن را هم یا گردو غبار می پوشاند یا دود آتش!

تو را به خدا چاره ای بیندیشید برای مردمانی که همه دردها و غم هایشان را در هوای کوهستان و طبیعتشان فریاد می زدند و اکنون در پس توی خانه هایشان صدایشان بالا نمی آید و گردو خاک نفسشان را بریده است!

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد