سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65916
|
09:42 - 1403/04/05
نسخه چاپی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام خبر داد؛

صدور ۱۳۰۰ موافقت زیست‌محیطی واحدهای تولیدی

صدور ۱۳۰۰ موافقت زیست‌محیطی واحدهای تولیدی
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: در طول ۳۳ ماه گذشته حداقل ۱۳۰۰ مورد موافقت با احداث واحدهای تولیدی صادر شده که ۶۲۲ واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ، «علیرضا محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قبل از احداث هر گونه واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی صدور مجوز زیست محیطی یکی از مراحل اداری ایجاد واحدهای تولیدی بشمار می‌رود که متقاضیان احداث واحدهای یاد شده براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک ملزم به اخذ نظر سازمان حفاظت محیط‌زیست هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام افزود: هدف از بررسی محل احداث واحدهای تولیدی قبل از احداث، کاهش اثرات آلودگی واحدها بر محیط اطراف و مراکز مسکونی است که بسیار مورد توجه قانون قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین قانون تسهیل رفع موانع تولید و اجرای قانون هوای پاک، این اداره کل استعلامات احداث واحدهای تولیدی واصله را قبل از اتمام زمان قانونی ۱۰روزه به متقاضیان پاسخ داده و همچنین در جهت کاهش مراجعات حضوری متقاضیان به ادارات، با راه‌اندازی سامانه جامع محیط‌زیست کشور، علاوه بر فراهم شدن بسترهای لازم برای ایجاد دولت الکترونیک مراجعه و مواجهه متقاضیان با کارشناسان به میزان قابل توجهی کاهش یافته و کار مردم با صرف زمان کمتری نسبت به گذشته در این اداره کل انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم صدور مجوزهای محیط‌زیستی، شتاب زیادی گرفته و در طول ۳۳ ماه گذشته حداقل ۱۳۰۰ مورد موافقت با احداث واحدهای تولیدی صادر شده که ۶۲۲ واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده و مجوز بهره‌برداری از این اداره کل دریافت کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام در پایان تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی ۹ طرح بزرگ استانی که در حال ساخت یا در شرف بهره‌برداری هستند، مشمول انجام مطالعات ارزیابی زیست محیطی بوده و مجوز محیط‌زیست را دریافت کرده‌اند که این طرح‌ها شامل نواحی صنعتی شباب۲ و موسیان، خط لوله NGL در دهلران، نیروگاه‌های ۲۲۵ و ۳۶۰ مگاوات صبا دهلران و… است.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب