سرویس: سیاسی
کد خبر: 65951
|
00:03 - 1403/04/08
نسخه چاپی

کارشناس سیاسی:

خطر سلاح‌های شیمیایی یک چالش امنیتی است

خطر سلاح‌های شیمیایی یک چالش امنیتی است
فعال سیاسی گفت: خطرات سلاح‌های میکروبی و شیمیایی بر جامعه بین‌المللی به‌عنوان یک چالش امنیتی جدی تلقی می‌شود.

 «ایوب پدرام» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار به مناسبت روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی اظهارات کرد: در جهان امروزه، خطرات سلاح‌های میکروبی و شیمیایی بر جامعه بین‌المللی به‌عنوان یک چالش امنیتی جدی تلقی می‌شود. 
 این فعال سیاسی افزود: این سلاح‌ها، با توانایی‌های ویرانگر و کشنده‌ای که دارند، علاوه بر خسارات جسمی، به ایجاد وحشت و ترس جامعه‌ها نیز منجر می‌شوند.
 این فعال سیاسی ادامه داد: واکنش جهان به تهدیدات سلاح‌های میکروبی، به دلیل پیچیدگی و آسیب‌پذیری زیاد، بسیار حیاتی است. 
 پدرام به اقدامات جامعه جهانی برای مبارزه با این سلاح‌ها اشاره و بیان داشت: سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد اقداماتی را برای تقویت همکاری بین‌المللی در زمینه پیشگیری از گسترش بیماری‌ها و برخورد با بحران‌های بهداشتی مرتبط با سلاح‌های میکروبی، انجام داده‌اند.
 وی تصریح کرد: در زمینه مبارزه با سلاح‌های شیمیایی، تشویق به انضباط در تحت نظارت قراردادن و ممنوعیت تولید و استفاده این نوع سلاح‌ها از جمله تدابیری است که توسط مراجع مربوطه موردتوجه قرار گرفته است.
 باتوجه‌به اهمیت موضوع، نهادهای مختلف جهانی و منطقه‌ای در حال همکاری برای مبارزه با این تهدیدات هستند. 
 این فعال سیاسی خاطرنشان ساخت: این تلاش‌ها همچنین در جهت تقویت پویایی و امنیت بین‌المللی انجام می‌شود تا امنیت و سلامت جوامع جهانی تضمین شود.
 وی تأکید کرد: به‌طورکلی، مبارزه با سلاح‌های میکروبی و شیمیایی نیازمند همکاری بین‌المللی فعال و تصمیم‌گیری‌های مشترک جهانی است. 
 پدرام در پایان گفت: تقویت سیاست‌ها و برنامه‌های پیشگیری از استفاده و گسترش این سلاح‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است تا به تهدیدات امنیتی جهانی مؤثر واکنش داده شود و امنیت جهانی تقویت یابد.
 انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب