سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27085
|
07:45 - 1396/03/29
نسخه چاپی

گزارش؛

وضعیت نامناسب بوستان ولایت شهر لومار

وضعیت نامناسب بوستان ولایت شهر لومار
بوستان ولایت شهر لومار که می تواند فضایی مناسب برای استفاده شهروندان باشد از شرایط استاندارد و مناسبی برخوردار نیست.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از سیروان نوین؛ طبیعت انسان همیشه سرسبزی و خرمی را می پسندد ، امروز اگر به شهرهای دور دست سفر میکنید اولین جایی که برای استراحت و اسکان انتخاب میکنید مسلما پارک ها و فضای سبز است ، چرا که روح و روان انسان برای سرزندگی نیازمند هوای سالم به تبع داشتن درختان و فضای سبز آن شهر است.

برای کودکان هم بازی کردن در دوران کودکی یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که یک کودک می‌تواند انجام دهد و یکی از نیازهای ضروری برای رشد فکری و جسمی آنها است.

پارک‌ها و شهربازی‌ها جای مناسبی برای بازی و نشاط آنها خواهد بود و می‌توان گفت این مکان‌ها بهترین جاهایی هستند که در دوران کودکی و از سوی کودکان برای بازی و تفریح انتخاب می‌شود.

کودکان و نوجوانان اشتیاق زیادی برای رفتن به پارک‌ها و استفاده از وسایل بازی در این اماکن دارند چراکه بهترین انتخاب برای تخلیه هیجان در اوقات فراغت به شمار می‌رود.

باتوجه به فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس، پارک‌ها و مکان های سرسبز جای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت، تفریح و سرگرمی کودکان و نوجوانان و حتی گذران اوقات برای بزرگسالان هستند.

بعضی اوقات با همه اهمیتی که این فضا برای گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دارد وسایل بازی و امکانات مناسب در این فضاها از حداقل استانداردها نیز برخوردار نبوده و فضا و زمین بازی اینها به دلیل نامناسب بودن همواره کودکان و نوجوانان را با خطر آسیب‌دیدگی مواجه کرده است و هرچند وقت یک بار شاهد بروز حادثه‌های تلخی در این مکان‌ها هستیم.

شهرستان سیروان جدا از جاذبه ها و مناطق طبیعی دیدنی که دارد و گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند، از لحاظ پارک ها و فضاهای ورزشی ضعیف بوده و کمبود یک فضای مناسب و استاندارد که بتوان در هنگام مراجعه گردشگران از آن استفاده نمود، به چشم می خورد.

بوستان ولایت شهر لومار یکی دیگر از چنین مکان هایی است که می تواند برای استفاده شهروندان به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد، اما متاسفانه به جای کاشت فضای سبز، خارها و علف های هرز در آن روییده است؛ و یک منظره زننده را به وجد آورده است.

در کنار وسایل بازی و ورزشی فراوانی که در این بوستان هست(و جای تقدیر دارد)، کفپوش آن جهت سرسره بازی کودکان به هیچ وجه مناسب نیست؛ همین چند وقت پیش بود که کودکی در حین بازی، از روی یکی از این وسایل بازی افتاد و به گفته والدین او متاسفانه از ناحیه دست دچار شکستگی شده که همین امر مشکلات فراوانی را برای آنها ایجاد کرده است. آیا می توان منتظر ماند و دیگر شاهد چنین حوادثی نبود؟

آری می توان با صرف کمی وقت و هزینه یک فضای کاملا مناسب و یک بوستانی زیبا برای شهروندان لوماری فراهم نمود تا هم کودکان در آن به بازی های کودکانه خود بپردازند و هم والدین ساعاتی به دور از همهمه، استراحت کنند؛ و هم دیگر شاهد چنین حوادثی برای کودکان و ایجاد یک خاطره بد در ذهن آنها نباشیم.

بوستان ولایت لومار

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد