سرویس: سیاسی
کد خبر: 67358
|
00:47 - 1403/07/06
نسخه چاپی

جانباز و آزاده ۵۵ درصد ایلامی:

دشمنان به دنبال تضعیف سیره شهدا هستند

دشمنان به دنبال تضعیف سیره شهدا هستند
جانباز و آزاده ۵۵ درصد ایلامی گفت: دشمنان به دنبال تضعیف ارزش‌های فرهنگی، اخلاقی، سیره شهدا و دفاع مقدس هستند.

محمود منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: از ابتدای جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته و در دوران هشت سال دفاع مقدس، به عنوان خدمتگزار امور پستی رزمندگان در جبهه‌های مهران و صالح‌آباد فعالیت می‌کردم؛ و در عملیات‌های مختلفی چون والفجر سه و والفجر ۱۰ شرکت داشتم و در نهایت، در عملیات والفجر ۱۰ در سال ۱۳۶۶ مجروح و به اسارت نیروهای عراقی درآمده و پس از ۳۰ ماه اسارت، در سال ۱۳۶۹ به میهن بازگشتم.

وی درباره خاطراتش از جنگ می‌گوید: در عملیات والفجر ۳، ما در منطقه کولگ با نیروهای عراقی در حال نبرد بودیم. یکی از نوجوانان تیپ امام رضا (ع)، در حین دیده‌بانی به شهادت رسید، اما هم‌رزمی دیگر بدون هیچ ترسی به کار خود ادامه داد. این روحیه ایثار و فداکاری در میان رزمندگان مشهود بود.

جانباز و آزاده ۵۵ درصد با اشاره به خاطره‌ای از والفجر ۱۰ گفت: مجروحی از تیپ قمر بنی‌هاشم تنها خواسته‌اش این بود که ببیند رزمندگان موفق شده‌اند یا خیر. من با خوشحالی به او خبر دادم که دشمن شکست خورده و این خبر باعث خوشحالی مجروح شد.

وی همچنین در مورد مجروحیت و اسارتش می‌گوید: مجروحیت من در زمانی رخ داد که خط دشمن شکسته شده بود و من در حین دورزدن مقر عراقی‌ها با تیر کلاش مجروح شدم. پس از سه روز در شرایط دشواری بودم و در نهایت به اسارت درآمدم. در بیمارستان اسارت، پس از هشت روز بازجویی و عدم رسیدگی به زخم‌هایم، تحت درمان قرار گرفتم.

منصوری به یاد می‌آورد که بسیاری از هم‌رزمانش در وضعیت‌های وخیمی بودند و بعضی از آن‌ها پای خود را قطع کرده بودند.

وی با توصیه به نسل جوان گفت: جوانان در برابر دشمنان فرهنگی هوشیار باشند و باید در خصوص رعایت حجاب مراقب باشند.

جانباز و آزاده ۵۵ درصد ایلامی تصریح کرد: دشمنان به دنبال تضعیف ارزش‌های فرهنگی، اخلاقی و سیره شهدا هستند. جوانان باید به این نکته توجه کنند که دشمن چه اهدافی را دنبال می‌کند و چگونه می‌توانند با حفظ ارزش‌ها و اصول خود، در برابر این تهدیدات ایستادگی کنند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد