سرویس: سیاسی
کد خبر: 67340
|
03:14 - 1403/07/05
نسخه چاپی

برادر شهیده پریوش میرابی:

شهیده میرابی از حجاب غافل نبود

شهیده میرابی از حجاب غافل نبود
برادر شهیده پریوش میرابی گفت: شهیده میرابی به حجاب و احترام به بزرگ‌ترها اهمیت می‌داد و همواره دلسوز و مهربان بود.

اکبر میرابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با بیان زندگی و شخصیت خواهر شهیدش گفت: شهیده پریوش میرابی یک دختر با ایمان و دلسوز بود که در ۲۶ آذر ۱۳۳۸ در ایلام متولد شد و به عنوان ششمین فرزند خانواده، از کودکی به تحصیل و فعالیت‌های اجتماعی علاقه‌مند بود.

 برادر شهیده پریوش میرابی گفت: دوران تحصیل او هم‌زمان با برهه‌ای پر از مبارزات انقلابی بود. رژیم شاهنشاهی با اعمال تبعیض‌های گسترده، مردم را تحت فشار قرار داده بود و پریوش نیز با دوستانش در تظاهرات شرکت می‌کرد. او در سال ۱۳۵۸ دیپلم خود را گرفت و به عنوان ماشین‌نویس در اداره دارایی مشغول به کار شد. اما به دلیل علاقه به تدریس، به دبستان آذرپیرای ایلام رفت و در آنجا به آموزش دانش‌آموزان مشغول شد.

وی بیان داشت: با آغاز جنگ تحمیلی، ایلام به خاطر مرز مشترک با عراق در معرض حملات دشمن قرار گرفت. پریوش به بانک کشاورزی منتقل شد و به عنوان ماشین‌نویس موقتی استخدام شد. او در سن ۲۲ سالگی به استخدام رسمی درآمد و همواره بخشی از حقوق خود را برای کمک به نیازمندان اختصاص می‌داد.

میرابی خاطرنشان کرد: هجدهم آذر ۱۳۶۰، ایلام مورد بمباران هوایی قرار گرفت و پریوش در محل کارش بود. در حالی که بمباران آغاز شده بود، او به خاطر جاگذاشتن چادرش به بانک برگشت و در این لحظه مورد اصابت ترکش قرار گرفت و شهید شد.

برادر شهیده پریوش میرابی با اشاره به خصوصیات اخلاقی خواهرش گفت: شهیده میرابی به حجاب و احترام به بزرگ‌ترها اهمیت می‌داد و همواره دلسوز و مهربان بود. پس از شهادت او، خانواده‌اش برای آرامش دل‌تنگی‌هایشان به یاد او پناه می‌بردند.

وی تصریح کرد: پریوش اولین شهید زن کارمند بانک کشاورزی در کشور است، اما متأسفانه نام او در هیچ‌یک از شعب این بانک ثبت نشده و در جامعه نیز کمتر به او توجه شده است. باید نام شهدا را در یادها حفظ کرد و از مسئولین باید به این مسأله است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد