سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67359
|
01:00 - 1403/07/06
نسخه چاپی

استاد دانشگاه آزاد ایلام:

نیروهای بومی در ان‌جی‌ال نادیده گرفته شدند

نیروهای بومی در ان‌جی‌ال نادیده گرفته شدند
استاد دانشگاه آزاد ایلام گفت: با گذشت چندین ماه از جذب نیروها، تبعیض و ناعدالتی به وضوح در پروژه ان‌جی‌ال مشاهده می‌شود. این مسأله به حدی رسیده که صدای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز درآورده است

حسین کرمی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، در مورد وضعیت کارگران پروژه  ان‌جی‌ال دهلران و چالش‌های موجود در جذب نیروهای بومی، گفت: به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد که توجه بیشتر مسئولان به این موضوع نیاز هست.

کرمی با اشاره به تعداد بالای شرکت‌کنندگان در آزمون  ان‌جی‌ال گفت: بیش از ۳ هزار نفر در آزمون این پروژه شرکت کردند، اما تنها ۴۵۴ نفر موفق به قبولی شدند و از این تعداد، تنها ۲۰۶ نفر جذب شدند. سهم دهلران از این تعداد تنها ۹۵ نفر بود که مشخص نیست آیا این میزان از سهمیه بومی واقعاً جذب شده‌اند یا خیر.

استاد دانشگاه آزاد ایلام ادامه داد: با گذشت چندین ماه از جذب نیروها، تبعیض و ناعدالتی به وضوح در این پروژه مشاهده می‌شود. این مسأله به حدی رسیده که صدای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز درآورده است. وی از وزیر نفت و مدیرعامل نفت مرکزی خواسته‌اند که هیئتی برای بررسی مشکلات پروژه‌های نفتی شهرستان دهلران، از جمله ان‌جی‌ال، اعزام کنند.

کرمی با اشاره به بومی بودن مدیرعامل شرکت پترو پالایش، ابراز امیدواری کرد که این موضوع به بهبود وضعیت نیروهای بومی در پروژه  ان‌جی‌ال کمک کند.

وی گفت: مدیرعامل پترو پالایش، بومی ایلام است و این خبر خوشحال‌کننده‌ای است. اما متأسفانه  ان‌جی‌ال در سال‌های گذشته به حیاط خلوت نیروهای غیربومی تبدیل شده است.

وی همچنین به جذب نیروهای بومی در چارت مدیریتی این پروژه اشاره کرد و گفت: با فعال شدن شرکت  ان‌جی‌ال و مدیرعامل بومی، شاهد جذب برخی از فرزندان شمال استان ایلام در پست‌های مدیریتی هستیم. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که سهم فرزندان بومی بر اساس ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه کجاست؟

کرمی تأکید کرد: ناعدالتی موجود در  ان‌جی‌ال باید مورد توجه نهادهای نظارتی و هیأت مدیره شرکت پترو پالایش قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: امیدواریم با بررسی میدانی، به تبعیض‌هایی که در حق نیروهای توانمند و تحصیل‌کرده منطقه شکل گرفته، پایان داده شود و عدالت در جذب نیروهای بومی رعایت گردد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد