سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27065
|
08:50 - 1396/03/28
نسخه چاپی

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی

وضع تحریم های جدید آمریکا در راستای لغو برجام است

وضع تحریم های جدید آمریکا در راستای لغو برجام است
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا بر طبق برجام متعهد شده بود که به بهانه های واهی نسبت به تحریم ایران اقدام نکند اما تحریم هایی که انجام داده با روح برجام منافات دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، "جلال میرزایی" نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص تحریم های اخیر آمریکا گفت: تحریم هایی که آمریکایی ها وضع کردند چند دسته اند، و آن  دسته که مربوط به فعالیت های هسته ای است برنگشته اند.

وی به رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران اشاره و اظهار داشت: با رویکردی که ترامپ در پیش گرفته است، وضع تحریم های جدید به دلیل فعالیت های ایران و آن چیزی است که آمریکا دخالت ایران در تحولات منطقه می داند.

میرزایی با بیان اینکه این تحریم ها با روح برجام مغایرت دارد ، اضافه کرد: آمریکا بر طبق برجام متعهد شده بود که به بهانه های واهی نسبت به تحریم ایران اقدام نکند اما تحریم هایی که انجام داده از جمله تحریم نهادهای دولتی و محدودیت های موشکی با روح برجام منافات دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکا دنبال این نیست که به صراحت برجام را لغو کند اما به صورت تدریجی و گام به گام در حال انجام اقداماتی در این راستااست.

وی با اشاره به اینکه ایران در قبال این اقدام های آمریکا چه کاری باید انجام دهد، تصریح کرد: ایران باید یک مقداری با تأمل بیشتری پیش رفته و از اقدامات شتاب زده جلوگیری کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: آنچه که برای ما مهم است حفظ منافع ملی است نه واکنش به اقدامات آمریکا، از این رو بازگشت به گذشته و نقض تعهدات برجام از سوی ما و برداشتن محدودیت های هسته ای اوضاع را بهتر نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: اگر قرار است در خصوص اقدامات آمریکا اقدام متقابل انجام دهیم بهتر است که این اقدام در حوزه هسته ای نباشد.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد