سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2678
|
10:09 - 1392/03/13
نسخه چاپی

خلق حماسه سیاسی در ایلام/

خورشید حماسه سیاسی از غرب ایران طلوع می کند

خورشید حماسه سیاسی از غرب ایران طلوع می کند
مردم استان ایلام در طی دوران انقلاب اسلامی و در زمان هایی که لازم بوده حماسه های بدیعی خلق نموده اند که هیچ تحلیلگر و فعال سیاسی و اجتماعی، توان و قدرت پیش بینی آن را نداشته است و مشارکت گسترده و بالای 90 درصدی این استان در انتخابات های که قبلا برگزار شده موید این مطلب است.

به گزارشایلام فردا،با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری،مردم استان ایلام خود را برای خلق حماسه سیاسی آماده می کنند.

مردم استان ایلام در طی دوران انقلاب اسلامی و در زمان هایی که لازم بوده حماسه های بدیعی خلق نموده اند که هیچ تحلیلگر و فعال سیاسی و اجتماعی، توان و قدرت پیش بینی آن را نداشته است و مشارکت گسترده و بالای 90 درصدی این استان در انتخابات های که قبلا برگزار شده موید این مطلب است.

برای اطلاع بیشتر از جو انتخاباتی در شهر، به میان مردم ایلام رفتیم و به پای درد و دل مردمی نشستیم که حرف هایی برای گفتن داشتند.

ابتدا سراغ خانمی رفتیم که شغل خود را دبیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛با او در خصوص مناظرات انتخاباتی صحبت کردیم و او در پاسخ گفت: مناظره خوبی بود و باعث شناخت بیشتر کاندیدای ریاست جمهوری برای مردم می شود.

این دبیر آموزش و پرورش ادامه می دهد: ؟ تورم و مشکلات اقتصادی کشور و بیکاری جوانان از جمله مسائلی است که باید در این مناظرات بیشتر به آن پرداخته شود تا برنامه های کاندیداها برای حل این مشکلات مشخص شود.

وی حضور مردم در انتخابات را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات یک تکلیف است و می تواند تهدید های دشمنان انقلاب را بی اثر کند.

به سراغ یکی از کاسبان شهر که اتفاقا از ناحیه پا دچار معلولیت بود رفتیم؛او در پاسخ به سوالی در خصوص مهمترین مشکلاتی که در جامعه وجود دارد گفت: گرانی از مهمترین مشکلات جامعه است که باید رئیس جمهور آینده فکری برای آن بکند.

وی در ادامه به مشکلات معلولین اشاره می کند و می گوید: عدم بیمه معلولیت برای معلولین یکی از مشکلاتی است که ما معلولین با آن سرو کار داریم و از رئیس جمهور آینده می خواهیم که آینده معلولین را دراولویت کاری خود قرار دهد.

در ادامه تلاش هایمان برای گفت و گو با مردم شهر ایلام به یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی برخورد کردیم؛وی در پاسخ به سوالی در خصوص مناظره های انتخاباتی گفت: بسیار خوب و جالب بود، چون با روش و فرهنگ اسلامی با هم برخورد کردند و ما را تا حدودی با هر یک از این کاندیدها آشنا کرد.

وی مهمترین مشکلات مردم را گرانی و کمبود فرهنگ اسلامی در جامعه دانست و گفت:باید برای حل معضلات فرهنگی ازجمله بی حجابی و بد حجابی فکری شود و رئیس جمهور آینده تلاش کند تا مشکلات جوانان را حل نماید.

این بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه می دهد: رئیس جمهور باید به گرانی و وضعیت اقتصادی جامعه رسیدگی و به طبقه محروم و کم بضاعت توجه ویژه نماید.

یکی از دانشجویان ایلامی که عازم دانشگاه برای امتحان دادن بود، لحظاتی از وقت خود را در اختیار ما گذاشت و گفت: بی پولی ،بیکاری و ازدواج مهمترین مشکلات ما جوانان است و رئیس جمهور آینده باید برای حل مشکلات ما چاره اندیشی کند.

وی ادامه می دهد:من حتما در انتخابات شرکت می کنم چون به کشور خودم علاقه بسیاری دارم.

این دانشجو برگزاری مناظرات انتخاباتی را خوب ارزیابی کرد و گفت: ای کاش مناظرات امسال همانند سال 88 به صورت دو به دو برگزار می شد تا ما راحت تر می توانستیم کاندیدای خود را انتخاب کنیم.

خانمی 33 ساله که شغل خود را عکاسی عنوان کرد به خبرنگار ما گفت: به عنوان یک عکاس زن در جامعه به راحتی قادر به عکاسی حتی در مکان های عمومی نیستم.

وی ادامه می دهد: مشکلات اقتصادی بزرگترین دغدغه مردم است و منتخب ملت باید آن را در اولویت اول خود گذاشته و سپس مشکل کار برای جوانان را در اولویت بعدی قرار دهد.

خانمی 50 ساله و خانه دار با زبان محلی به خبرنگار ما گفت:گرانی ها امروز خیلی زیاد شده و هرکسی که رئیس جمهور می شود باید جلوی گرانی را بگیرد.

این خانم 50 ساله ادامه می دهد:رئیس جمهور آینده باید بیشتر به استانهای محروم مثل ایلام توجه کند.

مردم استان ایلام که در 8 سال دفاع مقدس جانانه از وطن خود دفاع کرده اکنون همه وهمه آماده اند تا بار دیگر به ندای رهبر خویش لبیک گفته و با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای، برگ زرین دیگری از افتخارات استان ایلام را رقم بزنند و امیدواریم همه کسانی که چه برای انتخابات ریاست جمهوری وآنانی که به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ،با هدف خدمت به اسلام و ایران و مردم و آرمانهای بلند و الهی حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان گام برمی دارند در راه رسیدن به هدفشان موفق باشند.
سربلندی و موفقیت همه ایرانیان آرزوی ماست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد